PEGI: Ograniczenia wiekowe | ||
Producent: | Realtime Games Software | |
Wydawca: | Firebird | |
Dystrybutor PL: | brak | |
Gatunek: | symulacja | |
Premiera: | 15 czerwca 1987 r. |
„Kosmos. Ostateczna granica” - tymi słowami witał nas każdy odcinek słynnego już serialu Star Trek: Enerprise. Tymczasem na długo przed jego powstaniem na raczkującym wówczas rynku elektronicznej rozrywki pojawiła się produkcja, która pozwoliła faktycznie poczuć ogrom przestrzeni kosmicznej. Statki kosmiczne, setki planet do zbadania, piraci, łowcy nagród, handlarze – to wszystko mogliśmy zobaczyć w grze Davida Brabena i Iana Bella.
Podobnych symulatorów kosmicznych było w całe mnóstwo, ale to właśnie Elite był pierwszą i jakże udaną demonstracją ogromu możliwości, jakie niesie kosmiczna wędrówka po niezbadanych światach. Jak na ówczesne czasy gra była po prostu niesamowicie rozbudowana i dawała grającemu dużą swobodę. Na eksplorację czekało osiem różnych galaktyk, każda z setkami planet i całym mnóstwem sposobów na zarobienie potrzebnych kredytów.
Niech was nie śmieszy prosta grafika - tak właśnie wyglądały początki 3D w grach. Grafice wektorowej było jeszcze daleko do wyparcia bitmapowej, ale pierwsze kroki w tym kierunku zostały poczynione. Wszystko razem spowodowało, że w swoim czasie produkcja dwóch zapaleńców z uniwersytetu Cambridge stanowiła prawdziwą elitę, klasę samą w sobie.
I pomyśleć, że w 1984 roku, kiedy Elite faktycznie debiutowało na rynku, mało kto miał w domu prawdziwy komputer. W domach dopiero pojawiały się poczciwe ZX Spectrum, niezapomniane Atari ST czy legendarne Commodore 64. To właśnie im przypadły pierwsze konwersje tego niezwykłego tytułu. Pecety musiały poczekać na swoją kolej aż 3 lata.