PEGI: Ograniczenia wiekowe | ||
Producent: | Cavedog Entertainment | |
Wydawca: | GT Interactive | |
Dystrybutor PL: | brak | |
Gatunek: | strategia RTS | |
Premiera: | 12 września 1997 r. |
Total Annihilation nadal może pochwalić się sporą rzeszą oddanych fanów. Popularnością ustępuje ona wprawdzie kolejnym odsłonom WarCrafta, StarCrafta czy Command & Conquer, jednak nikt nie jest w stanie odmówić jej rewolucyjności. Total Annihilation zmienił sposób postrzegania strategii, wprowadzając tak niespotykane dotąd rozwiązania, że gatunek RTS dosłownie zatrząsł się w posadach. Prawdziwie trójwymiarowe pole walki, ogromna ilość jednostek i ich wpływ na ukształtowanie terenu zmieniło całą mechanikę zabawy, stając się jednocześnie przykładem tak perfekcyjnego zaprojektowania gry komputerowej, które jest w stanie oprzeć się próbie czasu.
Total Annihilation to prawdziwa perełka. I choć odpowiedzialne za jej stworzenie studio Cavedog formalnie już nie istnieje, gra nadal pozostaje żywa dzięki aktywnym środowiskom jej najwierniejszych fanów. Swego czasu rozpoczęli oni prace nad silnikiem, dzięki któremu możliwe stałoby się przeniesienie ich ulubionej gry w trójwymiar. Ich wysiłki doprowadziły do powstania silnika nazwanego Spring, który pozwolił na stworzenie gry sieciowej inspirowanej i czerpiącej garściami z Total Annihilation.
Niestety nikłe są szanse na jakiekolwiek oficjalne odrodzenie tej produkcji. Jej główny projektant Chris Taylor stracił prawa do tego tytułu po upadku Cavedog. Nie przeszkodziło mu to jednak w stworzeniu duchowego następcy swojego dawnego dzieła. I choć Supreme Commander okazał się naprawdę dobrą produkcją, to jednak magia Total Annihilation pozostaje niedościgniona.