Najwyższa jakość tekstur, trójliniowe filtrowanie tekstur, najwyższa jakość efektów specjalnych, najwyższa jakość środowiskowego mapowania tekstur, najwyższa jakość cieni, najwyższa jakość efektów oświetlenia.
To jedyne ustawienia jeśli chcemy aby od czasu do czasu jakość grafiki i efektów 3D tej gry zapierały nam dech. Zresztą jak widać wymagania nie są aż tak straszne. Do rozdzielczości 800x600 wystarczy już GeForce FX 5700 lub Radeon 9600, aczkolwiek trzeba liczyć się z tym, że raz na jakiś czas może się zdarzyć poważniejsza czkawka. Również GeForce4 Ti-4200 osiągał tu stosunkowo wysoki wynik, trzeba jednak zaznaczyć, że jego silnik graficzny (PixelShader 1.3) jest zgodny z DirectX 8.1 i w trybie VeryHigh jakość grafiki nie jest taka sama jak na kartach z obsługą DirectX 9 (PixelShader 2.0). Objawia się to przede wszystkim inną jakością efektów oświetlenia i bump-mappingu na teksturach.
Oto przykładowe różnice w efektach:
Każdy kto chciałby zagrać w FARCRY w najlepszej z możliwych konfiguracji, czyli rozdzielczości 1280x1024, musi dysponować kartą graficzną Radeon 9800 Pro. To przy okazji niemałe zaskoczenie, bowiem 9800 Pro wyprzedził aż o 30% teoretycznie mocniejszego i dużo droższego GeForce FX 5950 Ultra.