STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 101 92 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 100 93 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 97 86 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 93 80 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 93 85 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 85 75 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 84 74 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 98 89 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 91 73 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 90 77 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 82 71 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 81 75 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 71 63 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 70 63 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 85 76 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 81 73 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 62 52 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 55 48 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 48 41 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 45 40 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 44 39 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Pomimo włączenia wszelkich detali graficznych, ostatnia część Stalkera nie stanowi dużego wyzwania. W 1920x1200 wystarczy Radeon 6950 lub GeForce GTX 570 w celu uzyskania znakomitej płynności obrazu. Oczywiście Radeon 6990 osiągał znacznie wyższą wydajność, ale zauważyć da się ją dopiero w najwyższym trybie wielkości obrazu.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 67 51 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 66 49 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 50 38 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 41 31 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 37 27 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 35 26 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 33 25 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 54 41 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 53 39 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 41 31 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 34 25 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 30 22 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 29 21 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 27 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 32 22 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 31 20 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 21 14 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 21 15 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 17 12 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 17 11 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 15 10 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 to jedyna gra w naszym zestawieniu, gdzie nie dało się komfortowo grać w 2560x1600 pikseli. W niższych trybach natomiast osiągi najmłodszego Radeona są rewelacyjne. Również dwurdzeniowy Radeon 5970 został daleko w tyle za modelem HD 6990.