http://google.com/calendar
Bardzo prosta aplikacja, która przypomina o spotkaniach i innych ważnych wydarzeniach. Interfejs usługi składa się z trzech głównych elementów. Po lewej znajduje się miesięczny kalendarz [1] - dni, w których jest coś do załatwienia, oznaczono wytłuszczoną czcionką. Poniżej tego pola umieszczono panel zarządzania poszczególnymi terminarzami [2]. Można ich bowiem stworzyć kilka (praca, sprawy prywatne, wyjazdy, spotkania itp.), oznaczyć różnymi kolorami i w ten sposób lepiej organizować swoje dni.
Trzecia i najważniejsza część interfejsu znajduje się w środku ekranu. To tutaj wyświetlane są szczegóły wydarzeń [3]. Zapisuje się je za pośrednictwem linku w górnym lewym rogu lub klikając w puste miejsce rozkładu dnia, tygodnia czy miesiąca [4] (szybkie dodawanie). Osoby, dla których ważne są godziny, powinny raczej korzystać z pierwszych dwóch zakładek. W rozpisce miesiąca można definiować tylko dni. Bardzo użyteczny jest także "Plan dnia" [5], gdzie w formie listy wyświetlane są tylko aktywne notki z datami (bez "pustych" dni).
Z dodatkowych rzeczy warto wymienić wyszukiwarkę [6] (umieszczoną przy górnym brzegu ekranu) oraz ustawienia [7] (link w prawym rogu). Te ostatnie pozwalają na zmianę formatu daty czy godziny, domyślnego widoku, ustawienie własnej lokalizacji czy włączenie informacji pogodowych, a nawet powiadomień esemesem o nadchodzących wydarzeniach (obsługiwani operatorzy to Orange, Plus i Era).
Notatnik - Google Notebook (www.google.pl/notebook)
RSłuży przede wszystkim do zapisywania adresów ciekawych stron internetowych. Głównym elementem interfejsu jest centralnie umieszczone pole, gdzie pojawia się lista zapisanych hiperłączy [1]. Znajduje się tu link "Nowa notatka" [2], który wywołuje pasek edycji [3]. Wpisowi można nadać tytuł, oznaczyć go etykietami (tagami) oraz dodać komentarz. Na koniec klika się "Zapisz" (obok "Nowej notatki").
URL-ami zarządza się nie tylko poprzez ich opisywanie, ale także grupowanie. Służy temu polecenie "Utwórz nowy notatnik" [4] w polu po lewej (lista już istniejących zbiorów znajduje się niżej). Aby przenieść zakładkę między "folderami" trzeba chwycić ją myszą za niebieski pasek umiejscowiony po lewej stronie notatki. Katalogi można dodatkowo dzielić na sekcje. Wystarczy kliknąć w puste pole w obrębie danego notatnika. Pojawi się pasek z linkiem "Sekcja".
W menu nad listą zakładek znajduje się także przycisk "Sortuj i filtruj" [5]. Tutaj wybiera się, które wpisy mają być wyświetlane (zaznaczając i odznaczając etykiety, czyli tagi). Drugie menu w prawym rogu to "Narzędzia". Tu dostępny jest eksport do Google Documents oraz polecenia usunięcia całego notatnika i zmiany jego nazwy (możliwe jest to także po kliknięciu w opis na górnej belce nawigacyjnej).
Podobną do Notatnika usługą jest Historia Online (www.google.pl/history). Aby korzystać z niej należy zainstalować Google Toolbar i włączyć funkcję PageRank. Aplikacja rejestruje odwiedzane strony, zapisuje je (wraz ze zdjęciami i plikami wideo) oraz pomaga w uzyskiwaniu lepszych wyników wyszukiwania Google. Historia Online przeznaczona jest przede wszystkim dla osób, które przeglądają bardzo dużo serwisów i nie mają czasu zastanawiać się, czy warto dodać jakiś adres do Notatnika (który sprawdza się bardziej, gdy użytkownik selekcjonuje adresy i tworzy "kolekcje" ciekawych linków, które przydadzą się w przyszłości).