Podkręcanie
Prezentujemy wyniki obu kart graficznych po podkręceniu. To bezpłatny sposób zwiększania wydajności karty graficznej, którego efektywność zależy jednak od kilku czynników, m.in. wydajności chłodzenia, napięć zasilających, jakości zastosowanych podzespołów i konkretnego egzemplarza karty.
Asus GeForce GTX 670 DCU Mini pracuje z parametrami taktowania 928/1502 MHz. Szybkie uruchomienie aplikacji do podkręcania i już po chwili mogliśmy cieszyć się lepszymi rezultatami w grach. Biorąc pod uwagę niezbyt rozbudowany układ chłodzący liczyliśmy na ok. 1000-1050 MHz na rdzeniu. Otrzymany do testów egzemplarz był jednak skłonny do pracy z częstotliwością 1060 MHz, co jest według nas bardzo dobrym wynikiem. Pamięć operacyjna podkręciła się natomiast z 1502 do 1591 MHz.
Crysis 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 61 48 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 56 40 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 50 39 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 44 35 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (@1060/1591) | 38 + 4 29 + 4 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 41 32 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (928/1502) | 38 29 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 36 26 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 35 28 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 32 25 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 30 24 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Grid 2
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
Sapphire HD 7970 3GB (1050/1500) | 86 72 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (@1060/1591) | 77 + 6 63 + 3 |
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 81 64 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (928/1502) | 77 63 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 71 55 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 70 56 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 66 52 |
Zotac GTX 660 2GB (980/1502) | 57 47 |
Gigabyte HD 7850 2GB (860/1200) | 48 38 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tomb Raider
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 85 78 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 75 65 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 61 57 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 53 45 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 53 44 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 51 43 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (@1060/1591) | 46 + 1 36 + 1 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (928/1502) | 46 36 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 44 40 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 38 33 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 34 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Najbardziej szybsze działanie gry uwidoczniło się w Crysis 3, gdzie poprawa wynosiła 4 kl./s (z 38 na 42). Słabo na podkręcanie zareagował natomiast Tomb Raider, w którym było tylko o 1 kl./s więcej.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym, w którym była włączona przeglądarka Firefox z dwiema zakładkami oraz program muzyczny Foobar. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas zapętlonego testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - Spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 106 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 111 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (928/1502) | 112 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 113 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 113 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 115 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 115 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 120 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 121 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 137 |
Pobór prądu - Obciążenie
Crysis 2 [W]
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 284 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 289 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 292 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (928/1502) | 315 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 325 |
Asus GTX 670 DCU Mini 2GB (@1060/1591) | 328 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 338 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 351 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 355 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 375 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 520 |
Bez obciążenia Asus GeForce GTX 670 DCU Mini wymagał podobnych ilości energii co akceleratory z dużo niższych półek cenowych. W grach sytuacja dość mocno się zmieniła, lecz według nas pobór prądu usprawiedliwiony jest wydajnością.