Jakiego poboru mocy komputera należy spodziewać się w konfiguracji z jedną kartą Radeon RX 480, a jakiego z dwiema?
Pobór energii platformy
[W]
Wiedźmin 3 – 2 x Radeon RX 480 | 460 |
Wiedźmin 3 – 1 x Radeon RX 480 | 258 |
Stan spoczynku – 2 x Radeon RX 480 | 71 |
Stan spoczynku – 1 x Radeon RX 480 | 65 |
Przy dwóch kartach Radeon RX 480 możemy spodziewać się poboru energii powyżej 450W. Dużo to czy mało? Dość przypomnieć, że komputer z dwiema kartami Radeon R9 390X, podczas rozgrywki potrafi pobierać ponad 700W (na platformie z procesorem Core i7 5960X).
Multi GPU, a DirectX 12
Wszystkie testy wykonaliśmy przy użyciu gier wykorzystujących DirectX 11. A co z nową wersją API? Z jednej strony DX12 umożliwia łączenie mocy różnych kart graficznych - nawet kart Radeon i GeForce. Umożliwia to tryb EMA (Explicit Multi Adaptor), który to dostępny jest aktualnie w... jednej grze, czyli Ashes of Singularity.
Czy EMA pozostanie ciekawostką, czy też producenci dopiero szykują się do wdrażania tej technologii w swoich silnikach? Czas pokaże.
Komentarze
20Już sam microstuttering wkurza na tyle ze żaden licznik FPS nie rekompensuje tego wystarczająco.
Szkoda ze w testach nie podajcie podstawowego parametru jakim jest frametime. Przy testowaniu mGPU jest to ważniejszy parametr niż FPS który nam nic nie mowi o plynnosci obrazu na ekranie.
Szkoda tylko ze nie ma żadnych testów w DX12 i Vulkanie tam by pewnie skrzydła rozwineły.
A do samej tabelki miło by było dołożyć 1070 i 1080 dla porównania.
W sumie zestaw kasuje się cenowo między 70 a 80 ale czy warto, w DX11 raczej nie.
Secundo - gdzie zestawienie z wynikami konkurencji, czyli wspomnianych 1070 / 1080 / może nawet Tytana?
Tertio - dlaczego zabrało porównania do stockowych 480, bez OC?
Fajnie, że taki test jest, ale... no właśnie, chciałoby się więcej :) Np jak by się sprawa miała z wersją 4 GB - a co!
Dodatkowo w dalekiej przyszłości jak wygląda połączenie stara generacja z nową na dx12 w Multi GPU