Dopóki w nasze ręce nie wpadnie model RTX 2080 o faktycznie referencyjnych parametrach trudno jest porównać wydajność podkręconych modeli do tych które pracują ze standardowymi zegarami - bowiem "referenty" NVIDIA Founders Edition również na starcie są podkręcone. Wbrew pozorom nie wystarczy tu zmienić częstotliwości pracy, bowiem karty mają również inne limity poboru mocy.
3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik układu graficznego
GeForce RTX 2080 Ti FE | 13846 |
OC 1635/1813 MHz | 11654 |
ASUS ROG STRIX RTX 2080 OC | 11057 |
GeForce RTX 2080 FE | 10954 |
GeForce GTX 1080 Ti FE | 9171 |
GeForce GTX 1080 FE | 7232 |
Radeon RX Vega 64 | 7232 |
3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik układu graficznego
GeForce RTX 2080 Ti | 34934 |
OC 1635/1813 MHz | 29455 |
GeForce RTX 2080 FE | 27943 |
ASUS ROG STRIX RTX 2080 OC | 27926 |
GeForce GTX 1080 Ti FE | 27830 |
Radeon RX Vega 64 | 23038 |
GeForce GTX 1080 FE | 21613 |
Shadow Of The Tomb Raider – 3840 x 2160, ustawienia najwyższe
[kl./s.] DirectX 12, TAA
GeForce RTX 2080 Ti FE | 60 51 |
OC 1635/1813 MHz | 50 42 |
ASUS ROG STRIX RTX 2080 OC | 48 40 |
GeForce RTX 2080 FE | 47 39 |
GeForce GTX 1080 Ti FE | 41 34 |
Radeon RX Vega 64 | 33 27 |
GeForce GTX 1080 FE | 31 26 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Shadow Of The Tomb Raider – 2560 x 1440, ustawienia najwyższe
[kl./s.] DirectX 12, TAA
GeForce RTX 2080 Ti FE | 107 85 |
OC 1635/1813 MHz | 92 74 |
GeForce RTX 2080 FE | 87 70 |
ASUS ROG STRIX RTX 2080 OC | 87 70 |
GeForce GTX 1080 Ti FE | 75 57 |
Radeon RX Vega 64 | 63 49 |
GeForce GTX 1080 FE | 59 48 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Shadow Of The Tomb Raider – 1920 x 1080, ustawienia najwyższe
[kl./s.] DirectX 12, TAA
GeForce RTX 2080 Ti FE | 155 119 |
OC 1635/1813 MHz | 134 103 |
ASUS ROG STRIX RTX 2080 OC | 128 98 |
GeForce RTX 2080 FE | 127 97 |
GeForce GTX 1080 Ti FE | 110 84 |
Radeon RX Vega 64 | 94 71 |
GeForce GTX 1080 FE | 88 68 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Tam gdzie do głosu dochodzi DirectX 12 (czyli na przykład w najnowszej odsłonie Tomb Raidera) tam widać potencjał RTX 2080. W przypadku starszych gier wydajność tego modelu może być bardzo zbliżona do GTX 1080 Ti, co zresztą widać po wynikach testu FireStrike (DirectX 11). Podkręcenie RTX 2080 przynosi wymierne korzyści, ale do możliwości 2080 Ti (dla pewności przypomnimy, że 2080 Ti FE również jest podkręcana) jest... hoho... daleko.
Dwa 8-pinowe gniazdka zasilania dostarczają karcie ASUSa więcej mocy, co oznacza również wyższy pobór energii. W trybie Gaming było to 352 waty, a po ręcznym OC aż 380 watów. Potężne chłodzenie praktycznie nie dawało o sobie znać, nawet po podkręceniu.
Biggus... STRIXus
Szukacie jednego z najwydajniejszych modeli RTX 2080, która ma dodatkowo jeszcze spory zapas OC? To jest właśnie ROG STRIX ASUSa.
Wiadomo, że produkty z rodziny ROG tanie nie są, a to jest najlepsza z modeli 2080 w ofercie ASUSa (jak na razie). No dobra. Ile? Około 4300 zł. W chwili obecnej najtańsze modele RTX 2080 można kupić w naszym pięknym kraju w cenie około 3500 zł. Karty ASUSa to opcja dla entuzjastów, którzy chcą się bawić w jak najwyższe podkręcanie modelu RTX 2080. Ale to z pewnością jeden z lepszych modeli RTX 2080 na rynku.
ASUS ROG STRIX RTX 2080 OC - ocena
- potężny i wydajny system chłodzący
- gniazdka zasilania 2x8-pin dla lepszego OC
- fabrycznie podkręcona
- 2x HDMI 2.0b, 2x DP i VirtualLink
- GPU w 12-nanometrowej litografii
- nowa architektura Turing z rdzeniami RT i Tensor
- 8 GB szybkiej pamięci GDDR6
- wiele innych ulepszeń w stosunku do architektury Pascal
- jeden z droższych modeli RTX 2080
Komentarze
12- jeden z droższych modeli RTX 2080"
Wy czytacie co piszecie?