Nowoczesne smartwatche oferują ułatwienia wpisujące się w zabieganą codzienność większości firm. Oto TOP-3 Trendy na ten rok.
Czy smartwatch jest tylko nowoczesnym gadżetem? Być może te sprytne zegarki rozwinęły się już tak bardzo, że mogą odegrać ważną rolę w funkcjonowaniu firmy? Sprawdźmy zatem co zaoferują w tym roku.
Od pierwszych filmów Sci-Fi, w których ludzie starali sobie wyobrazić jak będzie wyglądała komunikacja w przyszłości, minęły już lata, a my przyzwyczailiśmy się do noszenia elektroniki przy sobie. Cud technologii w postaci maleńkiego komputera na nadgarstku, o mocy obliczeniowej wielokrotnie przewyższającej ten wykorzystany w wyprawie na księżyc.
TOP-3 Trendy: smartwatche w firmie
♦ Łączność 4G (własna karta SIM/eSIM)
♦ Asystent Google (w systemie Android Wear 2.0)
♦ Rozwój płatności zbliżeniowych – płatność smartwatchem
* Wszystkie trendy umieściliśmy w jednym magazynie dostępnym na ISSUU
Powiadomienia
Stanowią podstawową i najważniejszą funkcję każdego smartwatcha. Gdy wyjęcie smartfona z kieszeni, odblokowanie go i sprawdzenie e-maila, wysłanie wiadomości lub sporządzenie notatki trwa dla nas za długo, smartwatch jest idealnym rozwiązaniem.
Dostajemy powiadomienia wprost na nasz nadgarstek. Wystarczy podnieść ramię, a zegarek odblokuje się i otrzymamy dostęp do listy najnowszych informacji z programów pocztowych, komunikatorów, kalendarza itp. To wygoda i oszczędność czasu.
Inną formą powiadomień są przypomnienia z kalendarz lub notatek, np. o zbliżającym się spotkaniu lub konieczności wykonania przelewu. Wydarzenia te możemy wygodnie wprowadzić na komputerze lub smartfonie, a przypomnienie dostaniemy wprost na naszego smartwatcha. Wszystko to dzięki synchronizacji z chmurą np. przez konto Google.
Polecenia wydawane głosem
Podnosimy rękę, mówimy „OK Google” i… w zasadzie świat stoi przed nami otworem. Możemy podyktować SMS’a o wiele szybciej niż zrobilibyśmy to na telefonie, wyznaczyć głosowo cel nawigacji GPS, ustawić przypomnienie, włączyć aplikację, stworzyć notatkę i wiele, wiele więcej. Takie ułatwienia idealnie wpisują się w zabieganą codzienność większości firm.
Przybywa też przydatnych aplikacji i funkcji na smartwatche. Możesz zamówić Ubera bezpośrednio z tarczy Twojego zegarka, a następnie monitorować przejazd i obliczyć koszt. Program Uber na smartwatch jest samodzielny, czyli nie wymaga obecności podobnej aplikacji na sparowanym z nim smartfonie.
Język angielski obowiązkowy
Większość zaawansowanych smartwatchów oferuje obsługę głosową, ale nawet najnowszy system Android Wear 2.0 jeszcze nie oferuje pełnego Asystenta Google w języku polskim. Ta sytuacja w ciągu roku może się zmienić, ale na razie musimy o niej zapomnieć. Niektóre aplikacje i funkcje też bywają w pełni aktywne tylko na wybranych rynkach. Z kartami polskich banków mogą nie współpracować niektóre formy płatności zbliżeniowych (np. Apple Pay i Samsung Pay).
Firma to jednak nie tylko biuro
Wiele osób spędza większość służbowego czasu w samochodzie i to właśnie ich może zainteresować smartwatch. Godny polecenia jest Huawei Watch 2, który oferuje wsparcie dla klasycznych kart nano SIM, albo wbudowanych eSIM.
Ma modem 4G LTE dzięki któremu można nie tylko dzwonić, ale też korzystać z internetu (np. wyszukiwanie głosowe Google), a także w połączeniu z odbiornikiem GPS używać go do nawigacji w trasie.
Może zastąpić telefon służbowy
Po włożeniu karty SIM i połączeniu słuchawek Bluetooth z zegarkiem, dostajemy możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych. Niektóre smartwatche mają własny, wbudowany głośnik, więc nawet nie wymagają podłączenia słuchawek. Jest to opcja doskonała dla kierowców, którzy nie muszą sięgać po telefon i przykładać go do ucha. Wystarczy dotknąć tarczy zegarka by błyskawicznie odebrać połączenie i rozpocząć rozmowę.
Huawei TalkBand to opaska fitness i słuchawka Bluetooth w jednym urządzeniu. Wyświetlacz jest wypinany z paska, a po jego odłączeniu możemy umieścić go w uchu i używać jak zestawu słuchawkowego Bluetooth. Producent zadbał o wyższą głośność i skuteczniejszą redukcję szumów. Całość jest też odporna na zachlapania (IP57). |
Biznesmen sportowiec?
Mogłoby się wydawać, że smartwatch to zbędny gadżet, a już na pewno zbędny w firmie. Prawda jest jednak taka, że dwiema grupami ludzi, którzy mogą wyciągnąć z nich największe korzyści są sportowcy oraz biznesmeni. Pierwsi skorzystają z sensorów, funkcji społecznościowych i odtwarzacza muzyki. Drudzy natomiast zaoszczędzą sporo czasu korzystając z komend głosowych, rozmów telefonicznych i przede wszystkim otrzymując powiadomienia bezpośrednio na nadgarstek.
ZDANIEM EKSPERTA Z BRANŻY
Dariusz Marnic, Head of Marketing, Huawei Consumer Business Group Polska
Dzięki zastosowaniu łączności NFC i funkcjonalności Android Pay, możliwe jest już płacenie zegarkiem – bez konieczności wyciągania z kieszeni telefonu czy karty płatniczej. Niektóre z inteligentnych zegarków, np. Huawei Watch 2, posiadają opcję użycia karty SIM, co pozwala na wysyłanie wiadomości SMS czy łączność z internetem. Smartwatch to również możliwość dyskretnego sterowania funkcjami telefonu, nawet na ważnym spotkaniu biznesowym.
W tematyce smartwatchy polecamy również:
Komentarze
1