Gry

c.d. Ustawienia graficzne w BattleForge

przeczytasz w 1 min.

Shader Quality: (Low, Medium, High) – Inaczej mówiąc – cieniowanie obiektów. Opcja ta ma największy wpływ na ilość i jakość cieni w grze. To od niej zależy blisko 20 klatek/s. Mimo wszystko – nie zalecam wartości Low, gdyż tekstury są wtedy naprawdę brzydkie.

Low

Medium

High

SSAO: (Włączone, Wyłączone) – Technika renderingu wykorzystująca tzw. „ambient occlusion”, czyli wyszukiwanie drogi promieni świetlnych w czasie rzeczywistym. Różnica w grafice nie jest zbyt zauważalna, zatem można wyłączyć te funkcję, zyskując ok. 8 klatek/s więcej.

Przykład SSAO w Crysisie – pierwszy tytuł wykorzystujący tą technologię:

Off

On

FX Quality: (Very Low, Low, Medium, High, Very High) – Jakość efektów specjalnych. Powoduje niezauważalny spadek jakości grafiki, a także nikły przyrost klatek/s.

Camera Shaking: (sterowane suwakiem) – Drganie kamery. Efekt zauważalny np. przy użyciu jednej z kart powodujących ogromny wybuch. Brak wpływu na wydajność.

Disable Background Scrolling: (Włącz, Wyłącz) – Efekt przesuwania tła, np. podczas przeglądania ustawień graficznych gry. Brak wpływu na wydajność.

Resolution: (zależne od sprzętu) – Ustawienia rozdzielczości ekranu. Im wyższa, tym niższa wydajność, ale jakość obrazu jest lepsza.

Full Screen: (Włącz, Wyłącz) – Przełączanie między trybem gry w oknie a pełnym ekranem.

Anti-Aliasing: (Off, 2x, 4x, 6x, 8x) – Stopień wygładzania krawędzi. Dzięki niemu krawędzie obiektów są gładsze, bez „ząbków”. Im wyższa wartość, tym mniejsza wydajność, ale ładniejsza grafika.

MT Rendering: (Auto-Detect, Off) – Jeśli mamy kilka kart graficznych – włączamy, jeśli tylko jedną – pozostawmy wartość Off.

Vsync: (Włącz, Wyłącz) - Synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.

Cloud Shadows: (Włącz, Wyłącz) – Cienie rzucane przez chmury. Bardzo ładny efekt kosztujący 15 klatek/s:

Off

On

Glow: (Włącz, Wyłącz) – Efekt jasnej poświaty na ekranie. W BattleForge praktycznie niezauważalny, dlatego można wyłączyć dla zachowania paru klatek.

Znamy już wszystkie ustawienia graficzne, czas przyjrzeć się wykresom wydajności.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login