Shader Quality: (Low, Medium, High) – Inaczej mówiąc – cieniowanie obiektów. Opcja ta ma największy wpływ na ilość i jakość cieni w grze. To od niej zależy blisko 20 klatek/s. Mimo wszystko – nie zalecam wartości Low, gdyż tekstury są wtedy naprawdę brzydkie.
SSAO: (Włączone, Wyłączone) – Technika renderingu wykorzystująca tzw. „ambient occlusion”, czyli wyszukiwanie drogi promieni świetlnych w czasie rzeczywistym. Różnica w grafice nie jest zbyt zauważalna, zatem można wyłączyć te funkcję, zyskując ok. 8 klatek/s więcej.
Przykład SSAO w Crysisie – pierwszy tytuł wykorzystujący tą technologię:
FX Quality: (Very Low, Low, Medium, High, Very High) – Jakość efektów specjalnych. Powoduje niezauważalny spadek jakości grafiki, a także nikły przyrost klatek/s.
Camera Shaking: (sterowane suwakiem) – Drganie kamery. Efekt zauważalny np. przy użyciu jednej z kart powodujących ogromny wybuch. Brak wpływu na wydajność.
Disable Background Scrolling: (Włącz, Wyłącz) – Efekt przesuwania tła, np. podczas przeglądania ustawień graficznych gry. Brak wpływu na wydajność.
Resolution: (zależne od sprzętu) – Ustawienia rozdzielczości ekranu. Im wyższa, tym niższa wydajność, ale jakość obrazu jest lepsza.
Full Screen: (Włącz, Wyłącz) – Przełączanie między trybem gry w oknie a pełnym ekranem.
Anti-Aliasing: (Off, 2x, 4x, 6x, 8x) – Stopień wygładzania krawędzi. Dzięki niemu krawędzie obiektów są gładsze, bez „ząbków”. Im wyższa wartość, tym mniejsza wydajność, ale ładniejsza grafika.
MT Rendering: (Auto-Detect, Off) – Jeśli mamy kilka kart graficznych – włączamy, jeśli tylko jedną – pozostawmy wartość Off.
Vsync: (Włącz, Wyłącz) - Synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.
Cloud Shadows: (Włącz, Wyłącz) – Cienie rzucane przez chmury. Bardzo ładny efekt kosztujący 15 klatek/s:
Glow: (Włącz, Wyłącz) – Efekt jasnej poświaty na ekranie. W BattleForge praktycznie niezauważalny, dlatego można wyłączyć dla zachowania paru klatek.
Znamy już wszystkie ustawienia graficzne, czas przyjrzeć się wykresom wydajności.