Crysis – prawdziwy przeskok jakościowy w grafice gier komputerowych, teraz czas na jego następcę – Warhead. Dodatek wykorzystuje ten sam engine, co wersja pierwotna (CryEngine 2), toteż nie ma żadnej różnicy w jakości obrazu w porównaniu do podstawki. Jest natomiast, o dziwo, różnica w wydajności – sięga ona nawet 20% w niektórych miejscach! Gra oczywiście wspiera efekty DirectX10 i DirectX 9.0c. Grafika w grze nadal wygląda świetnie, jednak to już widzieliśmy, przydałoby się coś nowego. Przyjrzymy się jednak testom w trzech rozdzielczościach: 1920x1200, 1680x1050 oraz 1280x1024.
Platforma testowa
- Intel Core2Duo E7300 @ 2660MHz, 3MB L2
- Asus P5Q-E, P45
- Kingston HyperX DDR2 800MHz, 2x1GB
- Seagate 320GB Barracuda 7200.11 16MB Cache
- ModeCOM Volcano 650W
Sterowniki, system operacyjny i programy:
- Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
- DirectX 10
- nVidia: 177.83
- ATI: Catalyst 8.9
- Crysis Warhead Benchmark Tool 1.11
Karty użyte do testu:
- Gigabyte GTX260 896MB
- EVGA GeForce 9800GTX+ 512MB
- EVGA GeForce 9600GT 512MB
- PowerColor Radeon 4870 512MB
- MSI Radeon 4850 512MB
Przebieg testu:
- Gra w wersji PL
Pomiar liczby klatek wykonywany był programem „Crysis Warhead Benchmark Tool” w wersji 1.11. Dawał on powtarzalne wyniki, ponieważ jest on oparty o zintegrowany benchmark gry. Dla pewności sprawdzałem jeszcze wydajność programem Fraps i wyniki były bardzo zbieżne.