Porównujemy działanie DX12 i DX11 w nowym Hitmanie oraz Rise Of The Tomb Raider - przy użyciu różnych procesorów
[Aktualizacja] - uzupełniliśmy wyniki o kartę NVIDIA GeForce GTX 980.
Nie da się ukryć, że gracze wiążą wielkie nadzieje z wprowadzeniem nowych bibliotek DirectX 12. Przynoszą one szereg usprawnień i mogą faktycznie przynieść oczekiwany wzrost wydajności.
Aktualnie na rynku są już trzy gry wykorzystujące DX 12, czyli Gears Of War: Ultimate Edition, Hitman oraz Rise Of The Tomb Radier. Gears Of War niestety nie ma opcji przełączania na DX 11, więc nie można porównać działania obu API. Z kolei Ashes of the Singularity wciąż znajduje się w wersji beta i testy w tym tytule przedstawimy w oddzielnej recenzji.
DirectX 12 - jak radzą sobie słabsze procesory?
Jedną z głównych zalet DirectX 12 jest niższe obciążenie procesora. Pierwsze testy przeprowadzone przy użyciu mocnych procesorów są... różne. W zależności od konfiguracji (i miejsca testowego) lepiej wypada DX 11 lub DX 12.
Oczywistym jest, że największe przyśpieszenie dzięki tej funkcjonalności powinniśmy uzyskać przy użyciu słabszych procesorów i mocnych, lub bardzo mocnych kart graficznych. Na początek do akcji wkroczyły cztery modele Intela i AMD, a konkretnie:
- Intel Pentium G4400 (2 rdzenie/2 wątki)
- Intel Core i3 6100 (2 rdzenie/4 wątki)
- AMD FX 4300 (2 moduły/4 wątki)
- AMD FX 6350 (3 moduły/ 6 wątków)
Bez zwłoki rozpocznijmy więc pojedynek - na pierwszy ogień poszły karty graficzne Radeon R9 390X i GeForce GTX 980.