Ogólne (średnie) wyniki benchmarka nie powiedzą nam wiele. Mało tego, wprowadzą nawet zamęt, bowiem przy ustawieniach bardzo wysokich lepiej wypada DirectX 11, a przy wysokich DirectX 12. Dopiero głębsza analiza nieco wyjaśnia sytuację - benchmark składa się bowiem z trzech scen.
Pierwsza z nich (Mountain Peak) w niewielkim stopniu obciąża procesor, druga (Syria) w nieco większym, a trzecia (Geothermal Valley) w największym. Tak więc ostatnia ze scen pokaże nam największe różnice pomiędzy DirectX 12 i 11.
Pomimo, że ogólne wyniki w zależności od ustawień mogą wykazywać wyższość jednego API nad drugim, to "rozkład sił" przy szczegółowej analizie pozostaje podobny. Za każdym razem test powtarzany był trzykrotnie, wyniki uśredniono.
Rise of the Tomb Raider – test Mountain Peak
[kl./s.] ASUS STRIX Radeon R9 390X – 1920 x 1080, wysokie + FXAA
Core i3 6100 (2C/4T) DX11 | 105 61 |
Core i3 6100 (2C/4T) DX12 | 89 53 |
Pentium G4400 (2C/2T) DX11 | 103 34 |
Pentium G4400 (2C/2T) DX12 | 89 33 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 | 93 46 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 | 88 36 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 | 91 35 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 | 86 34 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Pierwsza część testu (małe obciążenie procesora) wykazuje sporą różnicę na korzyść DX 11 - widać też znaczną przewagę procesorów Intela. Nie wydaje nam się by miało to stać się regułą, jest to raczej kwestia lepszej optymalizacji DX 11 - powiedzmy sobie szczerze, że obsługa DX 12 dopiero stawia pierwsze i niepewne kroki.
Rise of the Tomb Raider – test Syria
[kl./s.] ASUS STRIX Radeon R9 390X – 1920 x 1080, wysokie + FXAA
Core i3 6100 (2C/4T) DX11 | 76 5 |
Core i3 6100 (2C/4T) DX12 | 73 29 |
Pentium G4400 (2C/2T) DX11 | 62 4 |
Pentium G4400 (2C/2T) DX12 | 71 27 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 | 72 7 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 | 72 28 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 | 55 6 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 | 70 25 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Druga część testu (większe obciążenie procesora) i DirectX 12 zaczyna pokazywać pazurki - chociaż nie w każdej sytuacji (Core i3 w DX 12 ma znacznie wyższe minimalne klatki na sekundę, ale lekko niższe średnie klatki na sekundę). Średnia ilość klatek na sekundę pozostaje podobna (nie licząc najsłabszych modeli w naszym teście, czyli Pentium i FX 4300), ale przy DirectX 12 znacząco wzrastają minimalne klatki na sekundę. Podsumowując - niezły miszmasz.
Rise of the Tomb Raider – test Geothermal Valley
[kl./s.] ASUS STRIX Radeon R9 390X – 1920 x 1080, wysokie + FXAA
Core i3 6100 (2C/4T) DX11 | 55 8 |
Core i3 6100 (2C/4T) DX12 | 89 40 |
Pentium G4400 (2C/2T) DX11 | 52 6 |
Pentium G4400 (2C/2T) DX12 | 77 27 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 | 54 8 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 | 77 30 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 | 49 7 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 | 64 24 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Trzeci test (wysokie obciążenie procesora) pokazuje nam w końcu potencjał DX 12 - w każdym przypadku jest znacznie lepiej, ale produkty Intela nadal utrzymują przewagę.