Problem z benchmarkiem Hitmana polega na tym, że zbyt wcześnie rozpoczyna on pomiar (w trakcie inicjacji silnika graficznego), co skutkuje, że wynik minimalnych klatek na sekundę jest bezużyteczny (wartości rzędu kilku klatek na sekundę). Nie ma to jednak większego wpływu na pomiar średnich klatek na sekundę.
W każdej konfiguracji test powtarzany był trzykrotnie, wyniki uśredniono.
Hitman – 1920 x 1080 low
[średnie kl./s.] ASUS STRIX Radeon R9 390X
Core i3 6100 (2C/4T) 3,7 GHZ | 72 59 |
Pentium G4400 (2C/2T) 3,3 GHZ | 45 41 |
FX 6350 (3M/6T) 3,9-4,2 GHZ | 79 58 |
FX 4300 (2M/4T) 3,8-4 GHZ | 54 41 |
DirectX 12 DirectX 11 |
Hitman – 1920 x 1080 ultra + FXAA
[kl.s.] ASUS STRIX Radeon R9 390X
Core i3 6100 (2C/4T) 3,7 GHZ | 60 48 |
Pentium G4400 (2C/2T) 3,3 GHZ | 38 34 |
FX 6350 (3M/6T) 3,9-4,2 GHZ | 62 46 |
FX 4300 (2M/4T) 3,8-4 GHZ | 45 34 |
DirectX 12 DirectX 11 |
We wszystkich przypadkach wyniki są naprawdę obiecujące. Wyniki FX'ów mogą imponować.
Czy to oznacza, że nagle procesory AMD zaczną sobie radzić w grach lepiej niż procesory Intela? Jesteśmy dalecy od takiego optymizmu - zwłaszcza, że kolejny test w Rise Of The Tomb Raider tego nie potwierdza.
To dopiero pierwsze implementacje DirectX 12 i kolejne łatki mogą tu zmienić naprawdę wiele. Na pewno jednak dzięki DirectX 12 komputery oparte na jednostkach AMD mogą dostać wiatru w żagle - przynajmniej w takiej właśnie konfiguracji (słaby/średni procesor + bardzo mocna karta Radeon). Wkrótce sprawdzimy te modele procesorów w połączeniu z GTX 960 i R9 380.