• Resolution: (zależne od sprzętu) - parametr określający liczbę pikseli obrazu wyświetlanych na ekranie w bieżącym trybie pracy monitora komputerowego, telewizora a także każdego innego wyświetlacza, którego obraz budowany jest z pikseli. Rozdzielczość wyraża się w postaci liczby pikseli w poziomie i w pionie.
• Refresh Rate: (zależne od sprzętu) - decyduje o tym, ile razy obraz wyświetlany jest na ekranie w ciągu sekundy. Wartość powinna być możliwie najwyższa dla zdrowia naszych oczu.
• Multisampling: (Off, 2xMSAA, 4xMSAA, 8xMSAA, 8xCSAA, 16xCSAA, 8xQCSAA, 16xQCSAA) - wygładzanie krawędzi obiektów. Dzięki temu wydają się one ostrzejsze, nie widać na nich „ząbków”. Różnica między wartością „Off”, a 8xMSAA to 8 klatek.
• Vsync: (On, Off) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.
• Aspect Ratio: (zależne od sprzętu) - pozwala dostosować współczynnik szerokości do wysokości ekranu, np. po zmianie rozdzielczości.
• Gamma: (sterowane suwakiem) – pozwala rozjaśnić, bądź ściemnić obraz.
• Choose preset: możliwość wybrania ustawień zdefiniowanych przez producenta.
• Night Lighting: (Low, Medium, High) – jakość świateł na trasach nocnych. Brak różnicy w jakości grafiki, brak różnicy w wydajności.
• Shadows: (Ultra low, Low, Medium, High) – jakość, rozdzielczość i ilość cieni generowanych na ekranie. Parametr ten bardzo wpływa na ilość fps, różnica między najniższą, a najwyższą wartością, to 7 klatek.
• Particles: (Off, Low, High) – różnica to zaledwie dwie klatki. Parametr dotyczy efektów cząsteczkowych, czyli mgły, czy pyłu unoszącego się na trasie. Efekt jest bardzo ładny, toteż zalecam przynajmniej wartość niską.
• Mirrors: (Off, Low, Medium, High, Ultra) – brak różnicy w wydajności. Im wartość wyższa, tym więcej obiektów odbija się w lusterkach samochodu w wyższej jakości.
• Crowd: (Off, Low, High, Ultra) – różnica 1 fps. Pozwala określić, ile gapiów, ludzi stojących przy bandach zobaczymy na trasie. Ustawienie to ma też wpływ na jakość generowanych modeli postaci.
• Ground cover: (Off, Low, High) – różnica 1 fps. Dotyczy roślinności pokrywającej podłoże trasy.
• Drivers: (Off, Low, Medium, High, Ultra) – różnica również 1 fps. Parametr określający jakość kierowców siedzących w samochodach. Przy wartości “Off” przy widoku z wnętrza pojazdu, nie będzie widać rąk prowadzącego.
• Distant vehicles: (Low, Medium, High, Ultra) – różnica 3 klatek, brak różnicy w jakości obrazu.