Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 97 86 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 89 75 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 78 68 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 65 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 68 62 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 65 58 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 82 71 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 81 71 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 68 60 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W ostatniej już grze, gdzie prezentujemy możliwości układu graficznego GeForce GTX 580, nie zostaliśmy w żaden sposób zaskoczeni. Nowość NVIDII osiągała tutaj bardzo dobrą wydajność, nawet w najwyższych detalach graficznych, z DirectX 11 i wygładzaniem krawędzi włącznie. Widać tutaj dość sporą przewagę nad starszym układem GeForce GTX 480, jak również najszybszą jak dotąd jednordzeniową kartę graficzną AMD – HD 5870. Fani „zielonych” będą też zadowoleni na wieść, że GTX 580 osiągnął w naszych testach lepszą wydajność od Radeona 5970.