Uwaga, testy wykonaliśmy w wersji demo! Jest to już czwarta część tej dobrej przygodówki. Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10.
Gothic 4 Demo - DX10
1680x1050, Wysokie Detale, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 64 47 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 50 40 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 48 37 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 47 38 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 43 34 |
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) | 39 33 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 37 30 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 36 29 |
Gothic 4 Demo - DX10
1920x1200, Wysokie Detale, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 57 45 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 45 38 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 41 34 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 40 33 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 37 30 |
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) | 33 29 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 32 27 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 30 24 |
W Gothic 4 Demo nie mieliśmy aktualnych wyników na karcie graficznej GeForce GTX 480. Widać jednak, że nowość NVIDII na tle np. GTX 470 jest sporo wydajniejsza. Zapewnia też o wiele mniejsze spadki generowanych kl./s. Co ciekawe, pomimo przejścia z mniejszej do większej rozdzielczości, minimalna liczba kl./s praktycznie nie zmieniała się. Podejrzewamy, że Radeon 5970 byłby w tym tytule równie szybki (lub szybszy), co bohater tego artykułu.