Platforma: | PC |
Wydawca: | EA |
Premiera: | wiosna 2010 |
Budżet: | 50 mln USD |
All Points Bulletin to najnowszy twór studia Realtime Worlds. Na jego czele stoi David Jones, barwna i bardzo zasłużona dla branży postać. Dawid jest autorem takich serii jak Lemingi czy Grant Theft Auto. APB to MMO, w którym gracze zostaną rzuceni do wirtualnego miasta, gdzie walki o wpływy i pieniądze stają się nadrzędnym celem wszystkich gangusów. Oczywiście, żeby nie było zbyt prosto, do zabawy wkraczają również stróże prawa, czyli gracze, którzy zdecydują stanąć po „dobrej” stronie. Najkrócej i najprościej rzecz ujmując, APB to sieciowy klon GTA.
Zapewne w głowach tych z was, którzy nie słyszeli jeszcze o All Points Bulletin, dwoją i troją się domysły na temat tej produkcji. O losy gry można być spokojnym. Realtime Worlds ma w swoim dorobku Crakdown - świetną pozycję dostępną wyłącznie na Xboksa 360. Jest to nietuzinkowy klon GTA, więc w tej materii panowie z RW nie są laikami. Crackdown zasłynął z ogromnej wolności wyboru decyzji podejmowanych przez gracza, a także brakiem podziału na konkretne misje składające się na scenariusz. Mało tego, część rozwiązań była na tyle rewolucyjna, że postanowiono przenieść je do APB.
Z początku gra planowana była na PC i Xbox 360, obecnie mówi się o wersji PC jako pierwszej, lecz być może nie jedynej. Na potrzeby gry studio wygospodarowało 50 mln dolarów. Samo w sobie może to już świadczyć o potencjale i rozmachu tej produkcji. Wierzę, że Realtime Worlds sprosta zadaniu i wyda tytuł, który wyjdzie i zarządzi na rynku MMO.