Platforma: | PlayStation 3 |
Wydawca: | Sony Computer Entertainment |
Premiera: | 25 lutego 2009 |
Budżet: | 20 – 60 mln USD |
Killzone 2 to pierwszoosobowa futurystyczna strzelanina. Developer, holenderskie studio Guerilla, spędził ponad 3,5 roku nad produkcją tej gry. K2, zaraz obok God of War III i Gran Turismo 5, wskazywany był jako jeden z najbardziej pożądanych tytułów dostępnych wyłącznie na konsolę PlayStation 3.
Według wielu użytkowników konsoli Sony, Killzone 2 jest grą o najładniejszej i najbardziej złożonej technicznie oprawie wizualnej. Rzeczywiście, grafika potrafi zrobić piorunujące wrażenie. Podobnie do np. serii Call of Duty, klimat w produkcji studia Guerilla jest iście filmowy. Gra jest niesamowicie efekciarska i nie byłoby w tym nic złego, lecz jak dla mnie jest jeden problem. Całość jest niemiłosiernie oskryptowana i choć na ekranie rozgrywają się dantejskie sceny, gracz tak naprawdę ma znikomy wpływ na przebieg wydarzeń. Mimo tego rozgrywka i tak jest świetna.
Według różnych źródeł budżet K2 waha się pomiędzy 20 a 60 milionów dolarów. Jak widzicie, to ogromny rozrzut i chyba jedynie Sony zna dokładne liczby. Tak czy siak rzeka kasy popłynęła wartkim, szerokim potokiem. Przy projekcie pracowała coraz większa liczba personelu. W początkowych etapach produkcji Guerilla liczyła czterdzieści osób. Podczas gdy gra wkraczała w fazę „złotą”, a więc gdy gotowe matryce wędrowały do tłoczni, liczba ta sięgała 200. Na całe szczęście tytuł sprzedał się (i w dalszym ciągu się sprzedaje) w bardzo dużej ilości, przez wiele tygodni nie schodząc z pierwszego miejsca "peestrójkowych" list przebojów.