Platforma: | PC |
Wydawca: | EA |
Premiera: | 17 grudnia 2002 |
Budżet: | 25 mln USD |
Electronic Arts... Temu gigantowi jedno trzeba przyznać - ma nieopisany talent do zarabiania pieniędzy. Pomijając takie kwestie jak odcinanie kuponów od posiadanych marek lub coraz wątlejszą (choć z wyjątkami) jakość produktów. Nastawianie się na masowego odbiorcę wychodzi firmie perfekcyjnie.
No, prawie perfekcyjnie. Wydane pod koniec 2002 roku Sims Online okazało się klapą. Jako ciekawostkę dodam, że producentem gry była Jade Raymond, której sławę i rozgłos przyniósł dopiero Assassin's Creed. Produkt był (serwery zamknięto 1 siepnia 2008) grą z gatunku MMO. Wirtualny świat został podzielony na trzynaście miast, różniących się między sobą stopniem zurbanizowania, architekturą, jak również obowiązującymi zasadami. Każdego Sima cechowało 6 cech i umiejętności: zdolności manualne, gotowanie, charyzma, ciało, kreatywność, logika. Poziom danej cechy określały punkty doświadczenia. W grze do wyboru dostępne były tylko cztery prace: restauracja, pracownik fabryki, dj, tancerz.
W marcu 2007 roku EA próbowało jeszcze ratować swoje dziecko. Zmieniono nazwę z Sims Online na EA-Land. Wszystkie miasta połączyły się w jedną metropolię. Do gry wprowadzono możliwość kupowania budynków, a także dodawania własnej zawartości, jednak ani fuzja miast, ani poczynione zmiany nie zdołały uratować projektu przed zamknięciem.