- Producent: Human Head Studios
- Wydawca: Take Two
- Premiera: 2012?
Oparta na motywach powieści Larryego Nivena gra wybita przez Human Head Studios była w 2006 roku jedną z ciekawszych premier z rodziny strzelanek FPS. Akcja szybsza od Strusia Pędziwiatra, atmosfera rodem z Obcego, no i oczywiście „żyjący” statek rasy Trocara. To naprawdę było coś.
Sequel ma być równie dobry, chociaż mamy też jedną smutną wiadomość. Tommy z jedynki poszedł na bezrobocie a na jego miejsce zatrudniono Kiliana Samuelsa, człowieka od ochrony w liniach lotniczych. Podobno był tańszy.
Najlepszym wprowadzeniem do gry jest nieźle zrealizowany teaser. Co jednak z porzuconym i osamotnionym Tommym? W tej sprawie wypowiedział się Chris Rhineheart z Human Head (dla IGN). Stwierdził, że Indianin pojawi się w grze, jednak nie będzie postacią grywalną. Mimo to nadal jest bohaterem kluczowym. Może to kogoś pocieszy.
Mieszkańcy metropolii na planecie Exodus pozazdrościli Ziemianom neonów…
Akcja gry ponownie rozpoczyna się we wnętrzu statku obcych, gdzie Kilian dzieli się z kosmitami wszystkim, co ma w magazynku i hula po korytarzach jak gimnazjaliści na przerwie w szkole. Ostatecznie zostaje jednak zapuszkowany i wystrzelony na rodzimą planetę rasy Trocara. Exodus to świat odmienny od Ziemi. Na planecie znajdują się zarówno futurystyczne metropolie, jak i dzikie ostępy (dżungle, pustynie) pełne obcej flory i fauny. Miasto rasy Trocara można podejrzeć na trailerze zaprezentowanym podczas E3 2011. Z kolei gameplay, na którym widać również jak działają pukawki, jest do obejrzenia tutaj. Przy okazji wyjaśniło się, że Kilian będzie równie wygimnastykowany jak Książę z Persji, etapy a la platformowe będą na pewno stanowić niemałą część wyzwań w grze.
Prey 2 zostanie wydane na platformę Windows, Xboksa i PlayStation 3. Dokładny termin premier nie został jeszcze podany, jednak warto już ćwiczyć sztukę telekinezy i nauczyć się wreszcie fiflaka do tyłu.
Gameplay z gry: