Gra obsługuje wyłącznie DirectX 10 i jest to cios dla wszystkich posiadaczy systemu Windows XP. Nie włączą Just Cause 2 ze względu na brak obsługi tej technologii przez ten leciwy już system.
Dla każdego producenta ustawienia graficzne na poziomie maksymalnym i wysokim były odmienne. Wynikało to z faktu, że karty ATI nie obsługiwały filtra bokeh, symulacji GPU wody oraz AntyAliasingu x16 (jedynie x8). Zgodnie z tym, co mogliście przeczytać powyżej, są to opcje najbardziej obciążające karty graficzne. Pamiętać należy jednak, że w teście z rozgrywki wody nie było praktycznie widać, natomiast w benchmarku pojawiała się tylko przez chwilę. Z kolei z filtru bokeh oraz AA gra korzysta, ma sie rozumieć, przez cały czas. Warto więc przed spojrzeniem na wykresy rzucić okiem na tabele ustawień dla kart obu producentów.
Do wszystkich testów została wyłączona synchronizacja pionowa. Zdecydowałem się na krok, który może nie wszystkim się spodoba, ale testy przeprowadziłem na 2 sposoby. Pierwszym (testem z rozgrywki) jest test wydajności polegający na zmierzeniu średniej liczby klatek na sekundę podczas lotu na spadochronie od momentu wyskoczenia z helikoptera, aż do samego lądowania. Na filmiku poniżej możecie zobaczyć jak dokładnie wylądał ten odcinek:
Drugim, znacznie bardziej wymagającym testem był benchmark zaimplementowany w grze - jego nazwa to „betonowa dżungla”. Postanowiłem przeprowadzić testy wydajności właśnie w nim, ze względu na to, że są tam użyte wszystkie efekty, które spotkamy w trakcie gry, a które dadzą w kość wszystkim kartom graficznym, takie jak np. dynamiczna gra cieni na budynkach, cykl dnia i nocy, czy też zmiana zachmurzenia. Sprawdzałem samodzielnie i żadna potyczka, nawet największa nie jest w stanie tak obciążyć podzespołów komputera, jak ten benchmark.
Tabele ustawień
Na czerwono zaznaczone różnice pomiędzy ustawieniami różnych producentów.
Dla kart nVidia | ||||
Maksymalne | Wysokie | Średnie | Minimalne | |
Jakość tekstur | Wysoka | Wysoka | Wysoka | Niska |
Jakość cieni | Wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Rozmywanie krawędzi (AA) | 16xQ CSAA | 8x | 4x | Wyłączone |
Filtr. anizotropowe | 16x | 8x | 4x | 2x |
Jakość wody | Bardzo wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Jakość obiektów | Bardzo wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Ślady krwi i pocisków | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Rozmycie cząsteczek | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Wysoka rozdzielczość cieni | Włączone | Włączone | Wyłączone | Wyłączone |
Okluzja otoczenia | Wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Odblask świateł punktowych | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Filtr bokeh | Włączone | Włączone | Wyłączone | Wyłączone |
Symulacja wody GPU | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Dla kart ATi: (brak filtra bokeh, symulacji wody GPU, maksymalne AA - 8x) | ||||
Maksymalne | Wysokie | Średnie | Minimalne | |
Jakość tekstur | Wysoka | Wysoka | Wysoka | Niska |
Jakość cieni | Wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Rozmywanie krawędzi (AA) | 8x CSAA | 8x | 4x | Wyłączone |
Filtr. anizotropowe | 16x | 8x | 4x | 2x |
Jakość wody | Bardzo wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Jakość obiektów | Bardzo wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Ślady krwi i pocisków | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Rozmycie cząsteczek | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Wysoka rozdzielczość cieni | Włączone | Włączone | Wyłączone | Wyłączone |
Okluzja otoczenia | Wysoka | Wysoka | Średnia | Niska |
Odblask świateł punktowych | Włączone | Włączone | Włączone | Wyłączone |
Filtr bokeh | - | - | - | - |
Symulacja wody GPU | - | - | - | - |
Platforma testowa
Procesor: AMD Phenom II x4 965BE @ 3.6 GHz | |
Płyta główna: MSI DKA790GX Platinum | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1066 MHz CL5 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: OCZ 600MXS 600W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64bit ENG (Enterprise Trial)
- DirectX 10
- nVidia 197.13
- ATi: Catalyst 10.3
- Fraps 3.1.0