Warto było czekać na kontynuację hitu sprzed lat. Takiej dawki doznań estetycznych w połączeniu z dużą dozą akcji nie zaserwowano jak dotąd w żadnej grze tego typu. O ile fabularnie nie jest rewelacyjna, to jej inne pozytywne aspekty pozwolą o tym zapomnieć.
Przejście Just Cause 2 zajmie długie godziny nawet najbardziej wprawnym graczom. Jeśli zechcemy zebrać wszystkie bonusy, to żywotność gry ulegnie dodatkowo znacznemu zwiększeniu.
Trzeba jednak pamiętać, że chcąc cieszyć sie pięknem Just Cause 2 musimy mieć wydajny komputer z nowszą kartą graficzną, jak i procesor co najmniej dwurdzeniowy (milej widziane 3- i 4-rdzeniowe). Bez tego ani rusz.
Wszystkich tych, których dzięki tej recenzji zainteresowała sama gra, zapraszam do pobrania dema, które udostępnili jej twórcy na Steamie.
Podsumowanie: | ||
plusy: • Piękna, miejscami fotorealistyczna grafika • Przyjemna dla ucha warstwa dźwiękowa • Ogromny teren działań • Brak miejsca na nudę • Dynamika rozgrywki • Fizyka jazdy pojazdami • Masa misji pobocznych | ||
minusy: • Spore wymagania sprzętowe • Animacja ruchu bohatera • Warstwa fabularna nie jest przesadnie głęboka • Na Windows XP nie pogramy |
Moja ocena Just Cause 2 (PC): | |
Grafika: | super |
Dźwięk: | super |
Grywalność: | super |
Optymalizacja: | dobra |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 109 PLN (PC) | |
Polecamy inne teksty z działu Gaming:
Czy wiesz, jak powstaje gra? Zobacz, jak rodzą się gry: od preprodukcji, przez programowanie, tworzenie grafiki, animacje, dźwięk i testy, aż po dystrybucje i poprodukcje. A dodatkowo: filmy z procesu produkcji Wiedźmina. Gratka dla gracza! | |
Najbardziej pożądane gry 2010 roku Mafia 2, Max Payne 3, Crysis 2, Batman: Arkham Asylum 2 i... można tak długo wymieniać. Oto najlepsze hity, które trafiły lub trafią na rynek w tym roku. Jesteś graczem? Więc musisz je znać! | |
Gramy w przeglądarce - 30 świetnych gier flash Mirror's Edge 2D, Tetris z fabułą, trzy wesołe owieczki i - uwaga - Najtrudniejsza Gra na Świecie. A wszystko uruchamiane w przeglądarce WWW. Czas się trochę rozerwać! |
Komentarze
67Trzeba przyznać twórcom, iż dokonali odważnego kroku bo XP nadal dominuje na rynku OS-ów.
Co do recki - to widzę Hookie daje radę, choć tam w kilku miejscach przecinki nie tak postawiłeś, ale to szczegół. Oczywiście 5 się należy/
A tutaj moje uwagi:
"stanu i, jak pewnie się spodziewacie" – po „i” raczej nie stosuje się przecinków
"Myślę że te wątpliwości można "– przecinek
Dla wykresów mogłeś zrobić ramkę.
Kurde chciałem sobie tą grę sprawić, ale po za pokazem slajdów raczej nie wiele bym zobaczył.
Brakuje trybu ust. wysokie, ale AAx4, bo x8 jest zupełnie niepotrzebne, jedynie obniża FPS...
Oczywiście 5 :)
Cytując polską Wikipedię, Ambient Occlusion: "Technika ta szacuje stopień zacienienia lub, mówiąc inaczej, wystawienia danej powierzchni na rozproszone światło otoczenia (tzw. światło ambientowe). Ambient occlusion pozwala na relatywnie szybkie imitowanie realistycznego wyglądu powierzchni bez zastosowania jednego z ciężkich obliczeniowo algorytmów oświetlenia globalnego."
SSAO to natomiast Ambient Occlusion liczone w czasie rzeczywistym i w całości na karcie graficznej. Gra dokładniej liczy rozchodzenie się światła w danej scenie i dodaje cienie, tam gdzie światło słabiej dociera (w praktyce trudno to zauważyć, niemniej jednak ma się wrażenie, że obraz jednak jest ładniejszy - naturalniejszy).
Natomiast co do właściwej gry - mi w ogóle nie przypadła do gustu, ale co kto lubi.
Pozdrawiam!
Jak mam do wyboru niskie + 8 x AA lub wysokie z 0 x AA to sie 2 razy nie bede zastanawial
Przeciez miec 20 a 60 klatek tyle tylko ze nie ma wygladzana
Dla mnie na wyglad ma o wiele wiekszy wplyw ustawienie suwaczka niskie-wysokie niz 0x - 8x AA i nie zazyna tak grafy
Taka jest moja opinia
W benchmarkach:
The Dark Tower - 54.03 fps
Desert Sunrise - 71.82 fps
Concrete Jungle - 41.15 fps
U siebie grałem na E8400@4.1 GHz z HD 5870 i GTX 480. Na obydwu kartach da się grać w 1920x1200 z AA x4, na Radeonie bywały dość spore spadki w wydajności, w niektórych momentach wyświetlało mi około 35 fps. Ale to tylko przy dużych wybuchach :). Ogólnie gra ma spore wymagania, ale poprzez obniżenie detali można uzyskać dobrą wydajność na słabszych pecetach.
Natomiast woda generowana przez GPU (czyli w zasadzie przez jednostki CUDA), wygląda znakomicie! Polecam każdemu.
Na wbudowanym w demo Benchmarku w 1680x1050 AAx2 AFx10 i wszystkie możliwe ustawienia na MAX mam równo 25FPS. Granica płynności ale widoki naprawdę przyzwoite.
Wyłączając AA z owych 25 mam 28 FPS. Mnie tyle wystarczy.
Tutaj ciekawostka. Odpaliłem benchmark w Full HD 1920x1080 z pełnym CSAAx16 i AFx16 przy najwyższych ustawieniach i średnio wyszło mi 20FPS. Przy podobnych ustawieniach Crysis generuje mi maksymalnie 6-8 FPS wieszając się przy okazji co kilka minut (chyba z braku pamięci na karcie)
Jak na grę nowszą o 3 lata od Crysisa nowy Just Cause 2 prezentuje się wydajnościowo bardzo przyzwoicie. Co do fotorealizmu o którym wspomniał autor recenzji to się absolutnie nie zgadzam. To nie jest i chyba nigdy nie miała być fotorealistyczna grafika. Dla mnie ona jest kolorowa, lekko cukierkowa w oświetleniu. Takie coś charakterystycznego dla serii GTA. Niby realizm ale w pewnym określonym stylu.
Panowie jak testujemy to na takich samych ustawieniach.
To tak jakby testowac karty graficzne np. w Batmanie a na kartach nvidii włączyć physx na high i porównywać do kart ati
Szkoda że gra nie jest na XP bo chętnie bym w nią pograł :D
ustawienia "wysokie" takie same jak dla radeonów czyli CUDA OFF
wyniki są następujące:
1680x1050 = 34 klatki czyli tyle samo co 5850
1280x1024 = 41 klatek
1920x1080 = monitor mi nie obsługuje
Morał z tego taki że wbrew obiegowej opinii geforcy DOSKONALE radzą sobie z tą grą jeżeli porównamy je na jednakowych ustawieniach
The Dark Tower - 36 fps
Desert Sunrise - 47 fps
Concrete Jungle - 29 fps
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 MHz (podkręcony do 3.5 MHz)
4GB ram
GF GTX 460 Gigabyte 1GB DDR5 (OC2 - 760MHz)
Płyta Asus P5K-E
i na 1680/1050 ful detal na directx11 na win7
= od 35 do 50fps (żadnych ścin, płynna rozgrywka całkowicie)
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz (podkręcony do 3.5 GHz)
4GB ram
GF GTX 460 Gigabyte 1GB DDR5 (OC2 - 760MHz)
Płyta Asus P5K-E
i na 1680/1050 ful detal na directx11 na win7
= od 35 do 50fps (żadnych ścin, płynna rozgrywka całkowicie)