Data urodzenia | 28 października 1967 |
Obecne stanowisko | lider Slipgate Ironworks |
Najsłynniejsze gry | Quake, Doom II, Doom, Wolfenstein 3D, Daikatana |
Pozwólcie, że opowiem wam pewną historię. Jak najbardziej prawdziwą. Był luty 1991 roku kiedy czwórka młodych i ambitnych pracowników Softdisku postanowiła odejść z firmy i założyć własną – id Software. Tworząc nowy projekt mieli w oczach wizję sławy i bogactwa. Nie dalej niż w trzy lata później ich sen się ziścił.
Gigantyczny sukces, jaki odniósł Wolfenstein 3D, a następnie Doom i Quake ugruntował pozycję firmy. Lata 1993 – 1996 to dla Johna Romero i spółki złoty okres. Wówczas chłopaki ponabywali sobie Ferrari i zasmakowali wielkiego świata. Pod koniec 1996 roku Romero i Tom Hall odłączyli się od id Software, aby w listopadzie tegoż samego roku nadać początek studiu Ion Storm. Jak się później okazało, nie była to trafna decyzja. Na swojej drodze Ion Storm napotkało wiele wybojów i ostrych zakrętów, aby w 2001 roztrzaskać się na strzępy.
Na szczęście po nieszczęsnym wypadku zwanym Ion Storm, Romero nie stracił zapału. Wstał, otrzepał się z pyłu i już w połowie 2001 roku był gotowy do działania w nowo powstałym Monkeystone Games. Jednak gdy zdał sobie sprawę, że na kieszonkowo-komórkowym biznesie nie zarobi wystarczająco dużo aby podtrzymać styl życia do którego przywykł, dołączył do Midway w październiku 2003. Niestety i tam długo nie zabawił, bo tylko do czerwca 2005. Obecnie Romero pracuje nad grą z gatunku MMO w studiu Slipgate Ironworks, którego jest współzałożycielem. Miejmy nadzieję, że nowy projekt “spóźnialskiego” Johna okaże się tak przełomowy jak Doom lub Quake.