Data urodzenia | 20 stycznia 1970 |
Obecne stanowisko | Dyrektor Techniczny id Software |
Najsłynniejsze gry | seria Doom, seria Quake, Wolfenstein 3D |
Druga i ostatnia postać z id Software w naszym zestawieniu. To on w ogromnej mierze stoi za silnikami, które napędzają tytuły id. Jako główny programista jest odpowiedzialny za to, aby każda kolejna produkcja spod znaku id powodowała opad szczęki u graczy.
John to wielki zwolennik standardu OpenGL, który używany jest w grach tego studia od czasów Quake 2 po dziś dzień, aktywnie wspierając jego rozwój pod linuksem. Carmack nie skupia się tylko i wyłącznie na OpenGL, lecz także jest dobrze znany ze swojego zamiłowania i proaktywnego promowania wszelkiej maści oprogramowania open source.. Dzięki Johnowi opublikowany został kod źródłowy każdego silnika id począwszy od Wolfensteina 3D na Quake 3 skończywszy. Kod Doom 3 również zostanie udostępniony, wedle wypowiedzi Carmacka na QuakeCon 2007.
Oprócz programowania, kolekcjonowania i modyfikowania samochodów marki Ferrari, jedną z wielu pasji Johna jest inżynieria rakietowa. Ten inżynier-samouk stoi na czele projektu Armadillo Aerospace, którego jest założycielem. W 2008 i 2009 roku Armadillo Aerospace wygrał konkurs organizowany przez NASA i zgarnął odpowiednio 350 tysięcy i pół miliona dolarów nagrody. Za swoje zasługi na rzecz rozwoju gier John otrzymał szereg prestiżowych nagród, w 2001 np. został umieszczony na pozycji 10 listy najbardziej wpływowych ludzi w technologii tygodnika Time.