Wydawca: | Valve Software |
Platforma: | PC, Xbox 360 |
Data premiery: | 18 listopada 2008 |
Ta niezwykła sieciowa strzelanina nastawiona na rozgrywkę drużynową tylko z pozoru wygląda niewinnie.
Niezbyt oryginalna fabuła przypominająca podrzędnej klasy horrory pokroju „Nocy Żywych Trupów” definiuje charakter gry, a przy okazji wskazuje schemat całej zabawy, której celem jest walka o przetrwanie w ogarniętej śmiertelną zarazą metropolii (no chyba, że postanowimy wcielić się w Zombie).
Czwórka ocalałych jest stale atakowana przez napierające hordy mutantów, z których niektóre z nich to prawdziwe maszyny do zabijania. Nie pozostaje więc nic innego jak bronić się wszelkimi dostępnymi metodami.
Do naszej dyspozycji oddane zostały różne rodzaje broni palnej, a także bomby i koktajle Mołotowa. Będąc uzbrojonym w taki arsenał nie sposób uniknąć mocno drastycznych scen przemocy w momencie zmasowanego ataku przeciwników. Nawet jeśli to tylko zombie.
Twórcy gry nie starali się zresztą w jakichś sposób kamuflować brutalności obecnej w grze. Stanowi ona bowiem nieodłączny jej element, przywodząc na myśl jak najbardziej uzasadnione skojarzenia ze wspomnianymi już wyżej horrorami klasy B. Nie oszukujmy się zresztą – przemoc od zawsze wzbudzała zainteresowanie i w tym przypadku nie jest inaczej.
Świadczyć o tym może choćby fakt, że twórcy gry postanowili rozwinąć pomysły, które pojawiły się przy okazji rozgrywek prowadzonych przez graczy w Left 4 Dead i przygotowują już sequel, w którym między innymi znacznie powiększy się arsenał dostępnych broni.