Wydawca: | Microsoft Games Studios |
Platforma: | Xbox 360 |
Data wydania: | 7 listopada 2008 |
Gears of War powoli wyrasta na bardzo znaczącą serię w historii elektronicznej rozrywki. Wprawdzie dotychczas ukazały się jedynie dwie jej odsłony, ale w internecie już od jakiegoś czasu spekuluje się, że Gears of War 3 to tylko kwestia czasu.
Każda kolejna część przynosi nie tylko coraz lepszą oprawę graficzną, jeszcze lepiej rozplanowane misje i znacznie podkręconą grywalność, ale także znaczne pokłady przemocy i mnóstwo bardzo drastycznych scen. I trudno się dziwić, skoro twórca całej serii, Cliff Bleszinski, nigdy nie stronił od pokazywania brutalności w swoich grach. To on zresztą stworzył model flagowej broni (Lancera z piłą łańcuchową) członków Coalition of Ordered Governments (COG), gdzie należy prowadzony przez nas bohater Marcus Fenix.
Broń ta stała się później symbolem całej serii Gears of War, a jej wykorzystanie podczas gry - jednym z najbardziej rozpoznawanych, ale i niezwykle brutalnych elementów rozgrywki. W drugiej części Gears of War postarano się ponadto, aby atakom w zwarciu przy pomocy piły towarzyszyły nie tylko hektolitry rozbryzgującej się krwi, ale także wywołujący ciarki na plecach dźwięk przecinanego ciała i kruszonych kości.
Jak dla mnie Epic Games stworzyło jeden z najbardziej sugestywnych efektów, z jakimi do tej pory miałem do czynienia w mojej niemalże 25-letniej przygodzie z grami komputerowymi i konsolowymi.