Na dysku lub w usłudze chmurowej
Podobnie, alternatywnym wsparciem w prowadzeniu firmy może być Grupa programów Insert. Poszczególne aplikacje - moduły także można wykorzystywać samodzielnie lub „dobudowywać” kolejne funkcjonalności poprzez wykupienie następnych. Bazowym produktem niezbędnym dla każdego przedsiębiorcy jest program „Rachmistrz GT” – system obsługi uproszczonej księgowości. Program dedykowany jest firmom prowadzącym KPiR oraz płatnikom podatku zryczałtowanego, Oprócz podstawowych funkcji jak ewidencja danych czy rozliczanie VAT program pozwala na prowadzenie ewidencji danych pojazdów wykorzystywanych do celów służbowych, rachunków związanych z eksploatacją pojazdów oraz ewidencji przebiegu pojazdów. Pomaga w prowadzeniu ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także prowadzeniu ewidencji wyposażenia i remanentów. Prowadzenie kartoteki kontrahentów oraz wspólników (indywidualne parametry), rozliczenia z ZUS, automatyczne księgowanie w koszty lub odliczenia od dochodu to kolejne użyteczne cechy.
„Rachmistrz GT” posiada rozbudowaną obsługę wynagrodzeń oraz umów. To, co ułatwi życie przedsiębiorcom, to oprócz naliczania i wydruku, możliwość pełnej obsługi wysyłki elektronicznej deklaracji skarbowych, wystawianie deklaracji ZUS oraz eksport danych do programu Płatnik ZUS. Program współpracuje z „Subiektem GT” – kolejnym narzędziem od Insert dedykowaną dla firm handlowych. Aplikacja ta wspomaga obsługę działu handlowego czy sklepu. Jej najważniejsze funkcje to: pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych, prowadzenie kartoteki kontrahentów, towarów, usług, kompletów i opakowań, obsługa przedpłat, płatności kartą kredytową oraz sprzedaży kredytowanej, obsługa zamówień, rachunków bankowych (złotówkowych lub walutowych), rozrachunków. Aplikacja pozwala generować zestawienia, raporty i analizy. Wspiera obsługę urządzeń zewnętrznych w rodzaju kas fiskalnych i czytników kodów oraz jest w pełni integrowalna z „Rachmistrz GT”.
To co wyróżnia Insert spośród innych dostawców to dedykowany program do zarządzania relacjami z klientami „Gestor GT”. Ta aplikacja wspiera działania handlowe i marketingowe. Jego najważniejsze funkcje to: szybki dostęp do informacji dotyczących klientów, dokumentów wystawionych w Subiekcie GT, planowanie i rejestrowanie w systemie działań takich jak np. spotkania z klientami. Wbudowany kalendarz z alertami np. o ważnych spotkaniach, oraz moduł poczty elektronicznej ma na celu przypisywanie wiadomości do konkretnych klientów i „case’ów” sprzedażowych oraz tworzenie wiadomości zbiorczych (mailing). Właściciel ma zawsze pełny dostęp do historii kontaktów z klientem, możliwość przydzielania zadań oraz sprawdzania postępu prac poszczególnych podwładnych. Do analizy skuteczności indywidualnej oraz całej firmy służą zestawienia m.in. lejek sprzedaży, prognozowanie sprzedaży, skuteczność sprzedawców, aktywność użytkowników itp.
Do wsparcia kadr Insert dedykował moduł „Gratyfikant GT” - system kadrowo-płacowy. To co wyróżnia go pośród innych tej klasy to fakt, iż posiada elastyczny model wynagrodzeń, dający duże możliwości w zakresie naliczania i zarządzeniami wynagrodzeń dla załogi wraz z przechowywaniem informacji na temat przykładowo m.in. badań lekarskich, kursach bhp, nagrodach, karach, historii zatrudnienia, a nawet przypisywaniu cech im indywidualnych czy dodawaniu zdjęć do profilu pracowników.
Ceny aplikacji w modelu tradycyjnym kształtują się od 550 zł rocznie. Dostawca zapewnia 3 m-ce opieki posprzedażnej, po tym okresie jedynie drobne wsparcie obsługowe. W celu zachowania aktualizacji programów, możliwości z korzystania nowo wdrażanych funkcji należy wykupić roczny abonament na ulepszenia.
Programy InsERT oprócz standardowej sprzedaży w sklepie, są także oferowane przez firmę OXYCOM w wypożyczalni on-line OXY24. Znajdziemy tu wiele aplikacji w różnych dogodnych taryfach cenowych, z których można korzystać on-line w trybie abonamentowym lub wręcz na godziny! W modelu chmurowym pojedynczą aplikację można kupić od 31 zł miesięcznie, aplikacja w tym modelu zawsze jest zaktualizowana.
Tu warto wspomnieć, że „chmura” powszechnie kojarzona z Internetem nie zawsze wymaga połączenia on-line. Absolutną nowością jest fakt, iż OXYCOM oferuje również aplikacje księgowe firmy Insert w modelu dosyłanym na komputer. Aplikacje w pełni tożsame z tymi oferowanymi na płytach CD do instalacji lokalnej, udostępniane są z wykorzystaniem technologii Numecent Cloudpaging, a używana przez nie baza danych znajduje się na serwerach OXYCOM. Połączenie z Internetem jest wymagane jedynie w momencie ściągania środowiska z aplikacją a do dalszej pracy nie jest już konieczne. Wprowadzone dane zasilą bazę w momencie kolejnego podłączenia się do Internetu. Co najważniejsze, technologia pozwala korzystać z tej samej bazy danych i aplikacji na coraz to innych urządzeniach, tak więc kończąc pracę w biurze np. na PC możemy ją kontynuować w domu na lokalnym laptopie. Ceny aplikacji dosyłanych na komputer są bardzo atrakcyjne i niższe od tych które pracują stricte on-line.
Przedstawione aplikacje to zaledwie kilka z ogromu możliwości. Ważny jest natomiast przemyślany wybór, oparty na analizie własnych potrzeb i planowanej strategii rozwoju. Przed ostateczną decyzją warto korzystać z tzw. wersji trialowych z reguły udostępnianych na 30-60 dni. Warto też zwrócić uwagę na profil w jakim specjalizuje się dostawca oprogramowania. Ten, który przy okazji świadczy dodatkowe usługi z zakresu księgowości na pewno dysponuje sztabem specjalistów dbających o zgodność z aktualnymi przepisami i wspierających grono klientów.
Komentarze
1Ja polecam zainwestować w oprogramowanie typu ERP, np. ERP SyKOF. Kupując system tego typu dostajemy naprawdę wszechstronne narzędzie do zarządzania firmą, zarówno finansami, jak i magazynem czy produkcją.