Platforma testowa
Procesor: Intel Core i5 750 @3,7 GHz | |
Płyta główna: ASUS P7H57D-V EVO | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit PL (Ultimate) SP1
- DirectX 9.0c
- NVIDIA 266.58
- ATI Catalyst 11.3
- Fraps 3.2.3
Tym razem testy zostały przeprowadzone w sposób eksperymentalny. Pomimo dobrze przyjętych testów wydajności kart graficznych w Crysis 2, pojawiły się głosy dotyczące doboru lokacji testowej. Część użytkowników zarzuciła, że na przestrzeni całej gry liczba klatek jest znacznie wyższa niż w teście. Do testów kart graficznych w Shift 2 podszedłem więc nieco inaczej. Od zawsze w testach wybierałem fragmenty gry, które najbardziej dają popalić układom graficznym. Tym razem jeden z wykresów prezentuje wyniki osiągane przez karty na przestrzeni całego okrążenia. Są one znacznie wyższe niż te zarejestrowane w trakcie pierwszych piętnastu sekund wyścigu.
Na reszcie wykresów zaprezentowałem natomiast wyniki, których pomiaru dokonałem na samym starcie. Dzięki temu zabiegowi każdy może zobaczyć jak dana karta radzi sobie w sytuacjach ekstremalnych oraz takich, które nie wymagają sporej mocy obliczeniowej. Ogromna różnica w ilości klatek spowodowana jest sporym natężeniem gry świateł, detali otoczenia oraz ilości pojazdów od razu po starcie.
W komentarzach pod artykułem dajcie znać czy taka forma testów wam odpowiada. Jeśli nie, w następnych testach powrócę do starej metody.