![](http://cdn.benchmark.pl/thumbs/uploads/article/25658/STANDARDICON/34b767a6778c02ad398c00dee5af5f7071a779f8.jpg/300x0x1.jpg)
Shift 2
1920x1200 Cały wyścig, maksymalne, AA wysoki
nVidia GeForce GTX 580 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Na pomiarze wyników osiąganych przez karty w trakcie całego wyścigu widzimy od razu ogromną dysproporcję pomiędzy średnią a minimalną liczbą klatek. Każde okrążenie testowe trwało dwie minuty i jedenaście sekund. Minimalna liczba klatek bierze się ze sporego nagromadzenia efektów wizualnych na samym starcie wyścigu i w trakcie walki o miejsce w stawce, tuż po starcie.
Na przestrzeni owych dwóch minut taka sytuacja nie zdarzyła się ponownie. Z Shiftem 2 zdecydowanie lepiej radzą sobie karty GeForce, które zdominowały testy. Różnice pomiędzy GTX 580 oraz GTX 480, a pozostałymi kartami są spore. Posiadacze Radeonów nie powinni się jednak obawiać. W grze rzadko dochodzi do sytuacji, kiedy stawić musimy czoła aż 15 przeciwnikom naraz. Animacja na poziomie 30 klatek na sekundę pozwala na komfortową grę. Wygoda grania ulega odczuwalnemu pogorszeniu w momencie, gdy liczba klatek spada poniżej 27. Po wyłączeniu wygładzania krawędzi wszystkie karty zapewnią należytą wydajność.
Shift 2
1920x1200, maksymalne, AA wysoki
nVidia GeForce GTX 580 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Średnia liczba klatek, osiągana przez układy graficzne podczas pierwszych 20 sekund wyścigu jest niższa o 15-20% względem średniej z całości trasy. Spadki płynności animacji, podobne do tych zarejestrowanych przeze mnie, zdarzają się w sytuacjach kiedy nasz wóz otacza spora ilość przeciwników, a dookoła trasy wyświetlanych jest dużo elementów. Jazda w warunkach nocnych również ma w tym swój udział.
Shift 2
1680x1050, maksymalne, AA wysoki
nVidia GeForce GTX 580 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zmiana rozdzielczości na niższą przynosi poprawę w postaci od dwóch do pięciu klatek na sekundę, w zależności od karty graficznej. W sytuacjach gdy na ekranie robi się tłoczno, problemy będą miały karty GTX 260, GTS 450, HD 5770 oraz HD 5750. Pamiętajmy o tym, że wygładzanie krawędzi w dalszym ciągu jest ustawione na wysokie.
Shift 2
1920x1200, maksymalne, bez AA
nVidia GeForce GTX 580 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Recepta na poprawę wydajności w Shift 2? Wyłączenie wygładzania krawędzi. Jednym słowem: nic nowego. Podczas szybkiej jazdy rzadko zwracać będziecie uwagę na to, czy obrys karoserii samochodu jest idealnie gładki. Dodatkowy efekt rozmycia, występujący w trakcie szybkiej jazdy spowoduje, że większość z was zrezygnuje z włączania tej opcji.
Problemy z płynnością animacji w najwyższej rozdzielczości wystąpić mogą jedynie w przypadku kart pokroju HD 5750 i słabszych. Zwróćcie uwagę, że wspomniana karta na przestrzeni całego wyścigu z włączonym wygładzaniem krawędzi uzyskała identyczny wynik, jak na samym jego starcie bez wygładzania. Ze względu na nietypową formę testów w grze Shift 2 zachęcam do uważnego analizowania wyników. Na karty z serii GTX 4xx oraz GTX 5xx wyłączenie wygładzania krawędzi nie zrobiło najmniejszego wrażenia.
Shift 2
1920x1200, średnie bez AA
nVidia GeForcce GTX 580 | ![]() ![]() |
nVidia GeForcce GTX 480 | ![]() ![]() |
nVidia GeForcce GTX 470 | ![]() ![]() |
nVidia GeForcce GTX 560 | ![]() ![]() |
nVidia GeForcce GTX 460 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
nVidia GeForcce GTX 260 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
nVidia GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
AMD Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wyłączenie wygładzania krawędzi oraz zmiana wszystkich ustawień graficznych na średnie pozwala na zabawę, której nie zakłóci szarpana animacja. W tych konkretnych ustawieniach wszystkie karty poradziły sobie z grą wzorowo. Przypominam, że wyniki osiągane w ciągu całego wyścigu byłyby jeszcze wyższe.