![](http://cdn.benchmark.pl/thumbs/uploads/article/25658/STANDARDICON/34b767a6778c02ad398c00dee5af5f7071a779f8.jpg/300x0x1.jpg)
Pamięć RAM
Shift 2: RAM
1920x1200, maksymalne, AA wysoki
4 GB @1600 MHz | ![]() ![]() |
4 GB @1333 MHz | ![]() ![]() |
2 GB @1600 MHz | ![]() ![]() |
2 GB @1333 MHz | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wyniki na wykresach mówią same za siebie. Nie ważne, czy w komputerze znajdują się dwa, czy też cztery gigabajty pamięci RAM. Wyniki osiągane w trakcie gry w Shift 2 będą niemalże identyczne. Nie zaobserwowałem również dłuższego wczytywania się tras.
Testy procesora (CPU)
Shift 2: CPU (karta HD 6970)
1920x1200, ustawienia maksymalne, AA wysoki
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Shift 2 wydaje się nie w pełni wykorzystywać moc obliczeniową drzemiącą w procesorach trzy- i czterordzeniowych. Większy wpływ na poprawne funkcjonowanie gry ma taktowanie poszczególnych rdzeni. Gdy zmniejszymy taktowanie z 3,7 GHz do 2,66, a następnie do 2 GHz, zauważymy że każdy dodatkowy rdzeń oznacza lepszą płynność animacji i większą średnią ilość klatek. Zdecydowanie odradzam uruchamianie Shifta 2 na procesorach jednordzeniowych.
Vintage
Procedura testowa identyczna, jak w przypadku pozostałych kart graficznych.
Shift 2: Vintage
8600 GT OC
1280x720 minimalne | ![]() ![]() |
1280x720 średnie | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
O ile rozdzielczość 1280x720 i średnie detale przewyższały możliwości stareńkiego 8600 GT, obniżenie detali do minimalnych powodowało przyrost klatek pozwalający na całkiem przyjemną grę. Wyniki na wykresie zostały odnotowane na samym początku wyścigu, jednak z wyłączonym wygładzaniem krawędzi. W trakcie reszty okrążenia można było odnotować przyrost rzędu 3-4 kl./s. W Shift 2 w takiej konfiguracji można więc zagrać. Gra traci jednak wtedy cały swój urok i wygląda jak hit sprzed dekady.