BattleField: Bad Company 2
Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 130
95 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 129
104 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 128
104 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 127
93 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 110
91 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 94
80 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 75
61 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 74
58 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 72
54 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 118
90 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 113
89 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 113
89 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 113
85 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 100
82 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 80
67 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 65
52 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 63
50 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 63
50 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x8, AF x16
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 88
73 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 84
70 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 78
63 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 78
63 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 70
53 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 53
42 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 46
35 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 42
35 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 41
33 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Zacięta walka! GeForce GTX 590 i Radeon 6990 idą „łeb w łeb” i dopiero w końcowej fazie – rozdzielczości obrazu 2560x1600 - widzimy zwycięzcę. To układ graficzny „czerwonych”, który już w standardowej wersji jest szybszy od swojego rywala.
Crysis
![]()
Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.
Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 59
50 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 59
50 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 47
25 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 46
24 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 44
23 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 41
33 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 40
30 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 37
30 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 35
24 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 52
39 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 52
39 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 44
23 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 43
22 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 39
22 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 35
28 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 34
23 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 31
25 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 29
21 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 37
21 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 37
21 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 33
27 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 33
27 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 30
16 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 23
18 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 21
18 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 20
16 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 17
14 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Już wkrótce odbędzie się premiera drugiej części, natomiast jeszcze pierwsza stawia duże wymagania kartom graficznym. Podstawowe tryby obrazu, czyli 1680x1050 i 1920x1200, należą bezsprzecznie do GeForce'a GTX 590. W największej rozdzielczości – 2560x1600 - pod względem średniej liczby kl./s lepszy już jest Radeon 6990. Mimo wszystko lepiej nam się grało na dwurdzeniowym GeForce, który miał znacznie mniejsze spadki wyświetlanych kl./s niż konkurent.
Generowany obraz w rozdzielczości 2560x1600 wraz z wygładzaniem krawędzi i pełnymi detalami graficznym sprawia, że Crysis wygląda wspaniale. Jeszcze przez długi czas pod tym względem będzie zawstydzał najnowsze gry.
CMR: Dirt2
![]()
Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11.
CMR: Dirt2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 141
129 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 141
129 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 135
121 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 133
121 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 128
119 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 112
100 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 94
83 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 87
78 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 80
72 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
CMR: Dirt2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 138
127 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 138
127 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 131
122 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 128
120 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 118
107 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 97
86 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 84
71 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 78
70 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 71
63 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
CMR: Dirt2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x8, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 102
88 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 102
88 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 101
90 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 97
89 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 85
75 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 64
56 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 58
52 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 52
46 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 51
44 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Dirt 2 nie stanowił dużego wyzwania dla najnowszych „dwurdzeniówek”. GeForce GTX 590 wyświetlał superpłynny obraz nawet w rozdzielczości 2560x1600. W porównaniu do konkurenta był o włos lepszy, choć widać, że im wyższa rozdzielczość, tym jego przewaga malała.