Standardowa częstotliwość taktowania dla GeForce GTX 590 wynosi 607/854 MHz. Dla porównania, GeForce GTX 580 ma rdzeń taktowany częstotliwością 772 MHz. Spodziewaliśmy się zatem dość dobrych wyników w podkręcaniu, skoro jeden układ graficzny jest w stanie osiągać takie parametry pracy. Nic z tych rzeczy…
ASUS-a udało się przetaktować do 670/925 MHz, natomiast kartę Zotaca do 676/929 MHz. Powyżej tych wartości w grach zaczynały pojawiać się artefakty.
Sądzimy, że tak słabe właściwości w podkręcaniu są spowodowane zbyt słabym zasilaniem. Temperatury obu kart GeForce GTX 590 przez cały czas testów były na akceptowalnym poziomie. Wydajność chłodzenia jest zatem wystarczająca.
Pod względem podkręcania, konkurencyjny Radeon 6990 wydaje się lepszy. Sprawdźmy teraz, o ile podniosła się wydajność po przetaktowaniu…
Crysis - DX10
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 37 21 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 37 21 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (@670/925) | 33 + 3 27 + 1 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (@676/929) | 33 + 3 27 + 1 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 33 27 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 33 27 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 30 16 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 23 18 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 21 18 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 20 16 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 17 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
ASUS GeForce GTX 590 3GB (@670/925) | 32 + 2 20 + 2 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (@676/929) | 32 + 2 20 + 2 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 32 22 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 32 20 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 32 20 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 31 20 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 21 14 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 21 15 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 17 12 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 17 11 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 15 10 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II - DX9
2560x1600, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (@670/925) | 59 + 6 34 + 2 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (@676/929) | 59 + 6 34 + 2 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 63 33 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 62 33 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 59 34 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 59 34 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 48 27 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 39 22 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 38 19 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 34 16 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 33 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dość niewiele. Metro 2033 i Crysis przyspieszyły, ale podczas grania z pewnością nie odczujemy poprawy animacji grafiki. Zysk z dodatkowych kl./s jest zbyt mały. Gdyby akceleratory GeForce GTX 590 potrafiły pracować z prędkością ok. 720-740 MHz, przyrost wydajności w wymagających ustawieniach byłby widoczny gołym okiem.