Konfiguracja komputera:
Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400, 3.0 GHz | |
Płyta główna: Asus Rampage Extreme X48 | |
Pamięć RAM: Kingston 2x 2GB DDR2 HyperX 800MHz CL4 | |
Dysk twardy: Seagate 250GB Barracuda 7200.12, 8MB Cache | |
Zasilacz: PC Power & Cooling Silencer 750W |
Sterowniki, system operacyjny i programy:
- System operacyjny: Windows Vista Ultimate 32bit EN, SP2
- DirectX 10.1, 9.0C
- Sterowniki dla kart graficznych nVidia GeForce: ForceWare 190.62
- Sterowniki dla kart graficznych ATI: Catalyst 9.9
- Program do pomiaru ilości FPS: Fraps 2.9.6
- Gra w wersji 1.1
Przebieg testu:
- Testy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem wbudowanego w grę benchmarka, przy wyłączonym PhysX. Wyniki testów PhysX znajdują się w oddzielnym zestawieniu. Procesor Q8400 do testów został podkręcony do 3,5 GHz.
- Uwaga: Między wynikami kart ATI i NVIDII występuje ogromna różnica, jest to spowodowane brakiem obsługi efektów PhysX przez karty ATI. Testy wykonałem wykorzystując grę w wersji 1.1. Wyniki z wbudowanego benchmarka są nieco wyższe, niż w samej grze.
Silnik gry
Gra Batman: Arkham Asylum jest oparta na silniku Unreal Engine 3. Wprowadzono obsługę PhysX i 3D Vision (NVIDIA, okulary 3D). Efekty PhysX widać na każdym kroku – w grze pojawiają się elementy, których nie uświadczymy bez PhysX: powiewające flagi, porozrzucane papiery, realistyczne zachowania ubrań. Efekty fizyczne w grze są wplecione w kluczowych momentach – głównie tych, gdzie walczymy z bossami.
Wymagania
Minimalne | Zalecane | |
System operacyjny | Windows XP lub Vista | |
CPU | Jednordzeniowy procesor 3 GHz | Procesor dwurdzeniowy (Pentium D 3 GHz lub Athlon 64 X2 3800+) |
Pamięć | 1 GB MB RAM lub więcej (Vista wymaga 2 GB RAM) | 2 GB lub więcej (Vista wymaga 3 GB RAM) |
HDD | 8 GB | |
Grafika | 256 MB RAM (Pixel Shader 3.0, PCI-Ex) | karta graficzna GF 7900 GT lub lepsza |
Sieć | Wymaganie połączenie LAN lub Internet do gry sieciowej |