Pełny ekran: (Tak, Nie) – pozwala na wyświetlanie gry na całym obszarze monitora lub w okienku, jak np. Eksplorator Windows.
Rozdzielczość: (Zależne od sprzętu) - parametr określający liczbę pikseli obrazu wyświetlanych na ekranie w bieżącym trybie pracy monitora komputerowego, telewizora a także każdego innego wyświetlacza, którego obraz budowany jest z pikseli. Rozdzielczość wyraża się w postaci liczby pikseli w poziomie i w pionie.
Synchronizacja pionowa: (Tak, Nie) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.
Antyaliasing (jego rodzaj jest zależny od posiadanej karty graficznej): (wartości zależne od sprzętu) - wygładzanie krawędzi obiektów. Dzięki temu wydają się one ostrzejsze, nie widać na nich „ząbków”. W Darkham Asylum różnica między wartością 16x, a wyłączonym AA to 20fps. Jest to naprawdę spora wartość, przy spadku wydajności warto zastanowić się nad ustawieniem AA na poziomie 2x.
Poziom szczegółów: (Niski, średni, wysoki, bardzo wysoki) – ogólny poziom szczegółów, pod tą opcją kryją się także ustawienia związane z teksturami. Różnica klatek między niskim, a bardzo wysokim to około 25 kl./s. Przy tym warto zauważyć, że gra wygląda całkiem nieźle nawet na niskich ustawieniach. Zwróćcie uwagę na słabą jakość tekstur przy najniższych ustawieniach.
Rozświetlenie: (Tak, nie) – Powoduje efekt poświaty światła, jest ono bardziej intensywne. Różnica klatek to 5 fps.
Dynamiczne cienie: (Tak, nie) – słowo „dynamiczne” można z czystym sumieniem usunąć, gdyż opcja ta odpowiada po prostu za wyświetlanie cieni. Różnicę widać gołym okiem. Koszt cieni to 8-10 klatek.
Rozmycie ruchów: (Tak, nie) – przy włączonym efekcie ruchy podczas walki stają się rozmazane, co potęguje wrażenie szybkości wykonywanych ruchów naszego bohatera, czy też przeciwników. Rozmycie ruchów spowoduje spadek kl./s o 5-7.
Rozmycie: (Tak, nie) – gdy obracamy kamerę, obraz będzie niewyraźny, zamazany. Tak, jak w rzeczywistym świecie – podczas szybkiego obrotu głową niewiele zobaczymy;) Wartość: 3 klatki, tylko podczas obrotu.
Poziom zamglenia: (Tak, nie) – efektu praktycznie w grze nie widać, jednak najprawdopodobniej autorom chodziło o wrażenie unoszącego się pyłu. Niestety, takich efektów nie zauważono. Za to „to nic” kosztuje 4-5 klatek. Warto wyłączyć.
Oświetlenie sferyczne harmoniczne: (Tak, nie) – powoduje, że światło jest dynamiczne, a nie statyczne. Co to oznacza? A to, że dostaje się ono w każde miejsce, prześwituje przez dziury i szpary. Koszt takiego wodotrysku to około 5-7 klatek.
Dodanie cienia: (Tak, nie) – również nie stwierdzono różnic w jakości grafiki. Natomiast liczba klatek wzrosła o 3.
Wspomaganie sprzętowe PhysX: (Tak, nie) – efekty PhysX mogliście podziwiać nieco wcześniej. Taka przyjemność spowoduje spadek wydajności o około 50%.