Nasze testy potwierdziły, że Unreal Engine 2.5 jest już niewymagającym silnikiem dla nowych kart, jednak potrafi jeszcze namieszać przy wyższych rozdzielczościach i z wykorzystaniem wolniejszych produktów. Także autorzy BioShocka 2 nie postarali się za bardzo w niektórych miejscach, oferując graczowi brzydkie tekstury. Może czas już na zmianę engine’u gry?
Testowane karty ATI i NVIDII osiągały podobne wyniki, jednak występowała zawsze lekka przewaga Czerwonych. W rozdzielczości 1920x1200 przy maksymalnych ustawieniach dobrze radził sobie Radeon 5850, po obniżeniu rozdziałki do 1680x1050 możemy śmiało zaufać 9800GT, który osiągnął 44 kl./s. Do rozdzielczości 1280x1024 wystarczy Radeon 4550 generujący 39 kl./s.
Następnie skupiliśmy się na testach CPU, które wykazały brak wsparcia dla więcej niż dwóch rdzeni, natomiast widoczna była obsługa wielowątkowości. Wiekowy już procesor Pentium 4 zdał egzamin, osiągając 82 kl./s (84 po małym O/C). Jak widać, nadal nie ma potrzeby inwestowania w procesory czterordzeniowe. Z kolei powrót do wielowątkowości jest jak najbardziej pomysłem trafionym (vide Intel Core i7).
Test RAM udowodnił, że gra nie jest podatna na zwiększone taktowania pamięci. Natomiast wynik nieco podskoczył po dorzuceniu dwóch gigabajtów pamięci (co dało razem 4 GB), jednak nieznacznie – tylko o 4 kl./s. Test Vintage wypadł również pozytywnie, pokazując że starsze karty nie chcą jeszcze odejść do lamusa. Obie grafiki poradziły sobie dobrze z tym wymagającym testem. Do pełni szczęścia można obniżyć nieco niektóre ustawienia, przez co uzyskamy jeszcze wyższe wyniki, a co za tym idzie – płynność animacji.
BioShock 2 graficznie nie jest już powalającą produkcją, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że pierwsza odsłona gry wyglądała bardziej przekonująco. Bardzo możliwe, że jest to sprawą różnicy 3 lat, jednak na pewno trzecia odsłona gry powinna być oparta na jednym z nowszych silników.
Zobacz inne testy wydajności:
Mass Effect 2 - recenzja i testy wydajności | |
Dragon Age i Left 4 Dead 2 - optymalne karty graficzne | |
DiRT 2 w DirectX 11 - jakość grafiki, optymalne karty graficzne | |
Modern Warfare 2 - optymalne karty graficzne, porównanie 3 wersji |
Komentarze
67Szkoda, że w teście zabrakło HD4870 albo HD5770.
Jakie napięcie, mnożnik, fsb i rewizja rdzenia i czy boxowe chłodzenie?
Z góry przepraszam za pójście na łatwiznę i oczekuje z niecierpliwością odpowiedzi :)
U mnie na sprzecie :
Q9450@3.9 + 2x 4850@845/1120 1.4V rdzen
1680 wszystko max jak w testach [dx 10] i podczas gry nigdy ale to nigdy fps nie spada ponizej 100-130. Przeszedlem cala gre i tylko w bodajrze 3 momentach mialem 60-70fps a tak to w lokacjach bylo i 250 dlatego dziwia mnie wyniki chociazby 5970.
5870 = 4870x2
5850 = 4850x2
Jesli chodzi o uzycie procesora to tez sie do konca nie zgadzam. W kilku lokacjach uzycie procka u mnie siegalo ~80% [ staly monitoring na G15 ] A reszta roznie 32-39%
ps. koncowka mi sie nie podoba ;p ten caly wybor poswiecenia lub nie :P zapewne w trzeciej czesci bedziemy grali "panią" :-)
Jak to niestety? Zaj***** :D kolejna gra na max detalach w fullHD płynnie, a karta za 300zł :P
"....Phenom II radzi sobie dobrze, więc w tym wypadku stwierdzenie, że AMD gorzej sobie radzi, można schować między bajki ;-)...."
Skoro włączenie DX10 nie za wiele daje to może warto byłoby umieścić wyniki ustawień maksymalnych dla DX9 ??
2. Jak robicie testy procesorów to owszem w niskiej rozdzielczości i bez AA, ale detale na maxa. Dlatego że czasem niektóre detale są liczone również przez CPU.
3. Znowu 4550 jest tylko trochę wolniejszy niż 9800? Przestańcie robić sobie jaja.
gra jest na silniku Unreal 3,5 a nie 2,5 i to wcale nie jest taki przestarzały silnik. Na pewno odświeżony i wciąż na topie. Mass Effect 2 korzystający z niego oferuje wyśmienitą jakość grafiki i optymalizację.
"Beznadziejna jakość niektórych tekstur - są one po prostu ohydne. W czasach gdy normą jest 1 GB pamięci na karcie graficznej i przynajmniej 2 GB RAM w komputerach, nie powinno oszczędzać się na rozdzielczości tekstur, drogi producencie."
Taaa, a przypomnij sobie ile ramu mają konsole, hę?
1.Na jakich zegarach chodził radeon 4550?
2.Czy uzyskany wynik mogę porównywać z moim radeonem 4550 DDR3(powercolor:650-950)