W Fallout: New Vegas opcji konfiguracyjnych jest prawdziwe zatrzęsienie. Podzielone są one na opcje główne i szczegółowe. Jeśli nie chcecie tracić czasu, zalecamy użycie jednego z czterech przycisków dających możliwość wczytania domyślnych ustawień niskich, średnich, wysokich, albo maksymalnych.
Ogólne ustawienia niskie | Ogólne ustawienia średnie |
Ogólne ustawienia wysokie | Ogólne ustawienia maksymalne |
Tak naprawdę zmiana jedynie niewielkiej części opcji konfiguracyjnych jest odczuwalna tak pod względem wydajnościowym, jak i wizualnym. Standardowo karty graficzne odetchną z ulgą po wyłączeniu antyaliasingu. Różnice wizualne pomiędzy ustawieniem x8 a x0 są marginalne i nie zostaną dostrzeżone w trakcie rozgrywki. Pomoże również zredukowanie viewing distance do niższych wartości. Wyjątkowo nie podajemy różnic w kl./s. pomiędzy poszczególnymi ustawieniami. Jest to spowodowane tym, że silnik graficzny jest bardzo niestabilny i nawet w tych momentach gry, gdy obraz jest statyczny, zdarzają się niespodziewane spadki płynności.
W nawiasach podaliśmy kolejne poziomy ustawień lub ich zakres.
• Screen effects (none, bloom, HDR) – wybór efektu bloom, bądź HDR
none | bloom |
HDR |
• Antyaliasing (off, 2, 4, 8) - wygładzanie krawędzi wyświetlanych obiektów
aa x0 | aa x8 |
• Anizotropic filtering (off, 2-15) - zmiana wpływa na ostrość tekstur
anizo off | anizo x15 |
Shadows
Grupa opcji odpowiadająca za cienie i szeroko pojęte oświetlenie świata w grze. Jedyną zmianą, jaką udało nam się zarejestrować po zminimalizowaniu wszystkich wartości, był brak dymu unoszącego się znad ognia.
• Enable Shadows (off, on):
• Shadow Quality (low, medium, high)
• Shadow Filtering (low, medium, high)
• Max Interior Shadows (2-6)
• Max Exterior Shadows (2-6)
Enable Shadows off | Enable Shadows on |
Detail
Grupa opcji odpowiadająca za jakość i rozdzielczość wyświetlanych tekstur.
• Texture Quality (low, medium, high)
texture quality low | texture quality high |
• Radial Blur Quality (low, medium, high)
• Depth of field (off, on)
• Transparency multisampling (off, on)
Transparency multisampling off | Transparency multisampling on |
*Zwróćcie uwagę na lampę w lewym dolnym rogu oraz chodnik po lewej |
•Decal Cap (2-10)
View distance
Grupa opcji odpowiadających za wyświetlanie odległych obiektów
• Object Fade (1-15)
• Actor Fade (2-15)
• Grass Fade (0-7)
• Specularity Fade (2-15)
• Light Fade (2-35)
• Item Fade (1-15)
• Shadow Fade (1-10)
View distance – wartości minimalne | View distance – wartości maksymalne |
Distand LOD
Grupa opcji odpowiadających za zmianę szczegółowości i ilości obiektów będących w znacznej odległości od postaci
• Tree LOD Fade (0-40)
• Object LOD Fade (25-50)
• Land Quality (75-150)
Distant LOD – wartości minimalne | Distant LOD – wartości maksymalne |
Water
Opcje odpowiadające za wszystkie detale związane z wodą. Pomimo wszelkich dołożonych prób i starań nie udało się nam znaleźć zbiornika wodnego, który ukazałby różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami ustawień
• Water refractions (off, on)
• Reflection Quality (low, medium, high)
• Soft reflections (off, on)
• Full scene reflections (off, on)
• Full detail reflections (off, on)
• Water displacement (off, on)
• Depth Fog (off, on)
• Water multisampling (low, medium, high)