Gry

CPU, RAM, Vintage

przeczytasz w 1 min.


Testy CPU (Procesor)

Procedura testowa polegała na dwukrotnym przebiegnięciu określonego odcinka i wyeliminowaniu dwóch napotkanych osób. Wyniki uśredniono. Lokacją testową były ulice miasta Freeside. Do pomiarów wykorzystano kartę Radeon HD 5850.

Fallout: New Vegas, CPU
1920x1200, Maksymalne, AA x4, Anizo x15

Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz 66
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz 66
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz 61
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz 52
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz 52
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz 50
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz 43
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz 34

Na wykresach widzimy nie tylko zysk wynikający z faktu posiadania większej liczby rdzeni. Również częstotliwość ich taktowania ma bardzo istotne znaczenie. Pamiętajcie, że pomiaru dokonano na karcie AMD. Karty NVIDII radzą sobie znacznie gorzej, więc zmiany w zależności od liczby rdzeni mogą być jeszcze bardziej odczuwalne. Nie ma tu większych różnicy pomiędzy procesorami dwu-, trzy- i czterordzeniowymi. Niemalże standardowo jeden rdzeń to nieco zbyt mało, aby cieszyć się komfortową i płynną animacją.

Testy RAM (Pamięć)

Celem testu był pomiar średniej ilości klatek generowanych w trakcie sekundy podczas sceny walki w jednym z budynków miasta Freeside. Kartą wykorzystaną w teście RAM był, podobnie jak w przypadku testu CPU, Radeon HD 5850. Każdy pomiar wykonano dwukrotnie, wyniki zostały uśrednione.

Fallout: New Vegas, RAM
1920x1200, Maksymalne, AA x4, Anizo x15

4 GB @1600 MHz 80
4 GB @1333 MHz 80
2 GB @1600 MHz 80
2 GB @1333 MHz 80

Powyższy wykres nie wymaga dłuższego komentarza. Ot, gra radzi dobie bardzo dobrze, mając do dyspozycji jedynie jedną kość pamięci RAM o rozmiarze 2 GB.

Vintage

Procedura testowa identyczna do tej zastosowanej w przypadku pozostałych kart w teście ogólnym.

Fallout: New Vegas 1920x1200, Vintage
8600 GT OC

1280x1024 średnie 37
22
1680x1050 średnie 27
20
1680x1050 maksymalne 19
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Pomimo podjęcia ambitnej próby, 8600 GT OC nie poradził sobie z grą na ustawieniach maksymalnych. Silnik Gamebryo, mimo że nie jest zbytnio wymagający, stawia znacznie wyższe wymagania przed kartami GeForce. Leciwa low-endowa karta zaczyna sobie radzić znośnie na ustawieniach średnich, po wyłączeniu antyaliasingu i filtrowania anizotropowego. Dodatkowe obniżenie rozdzielczości ułatwi uzyskanie wyższej średniej wartości generowanych klatek.

Trzeba jednak przypomnieć, że pomimo niezłego wyniku w zamkniętym pomieszczeniu spadki płynności na otwartej przestrzeni mogą być znacznie większe. Remedium na tą przypadłość jest zredukowanie poziomu „view distance”.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login