Testy CPU (Procesor)
Procedura testowa polegała na dwukrotnym przebiegnięciu określonego odcinka i wyeliminowaniu dwóch napotkanych osób. Wyniki uśredniono. Lokacją testową były ulice miasta Freeside. Do pomiarów wykorzystano kartę Radeon HD 5850.
Fallout: New Vegas, CPU
1920x1200, Maksymalne, AA x4, Anizo x15
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 66 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 66 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 61 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 52 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 52 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 50 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 43 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 34 |
Na wykresach widzimy nie tylko zysk wynikający z faktu posiadania większej liczby rdzeni. Również częstotliwość ich taktowania ma bardzo istotne znaczenie. Pamiętajcie, że pomiaru dokonano na karcie AMD. Karty NVIDII radzą sobie znacznie gorzej, więc zmiany w zależności od liczby rdzeni mogą być jeszcze bardziej odczuwalne. Nie ma tu większych różnicy pomiędzy procesorami dwu-, trzy- i czterordzeniowymi. Niemalże standardowo jeden rdzeń to nieco zbyt mało, aby cieszyć się komfortową i płynną animacją.
Testy RAM (Pamięć)
Celem testu był pomiar średniej ilości klatek generowanych w trakcie sekundy podczas sceny walki w jednym z budynków miasta Freeside. Kartą wykorzystaną w teście RAM był, podobnie jak w przypadku testu CPU, Radeon HD 5850. Każdy pomiar wykonano dwukrotnie, wyniki zostały uśrednione.
Fallout: New Vegas, RAM
1920x1200, Maksymalne, AA x4, Anizo x15
4 GB @1600 MHz | 80 |
4 GB @1333 MHz | 80 |
2 GB @1600 MHz | 80 |
2 GB @1333 MHz | 80 |
Powyższy wykres nie wymaga dłuższego komentarza. Ot, gra radzi dobie bardzo dobrze, mając do dyspozycji jedynie jedną kość pamięci RAM o rozmiarze 2 GB.
Vintage
Procedura testowa identyczna do tej zastosowanej w przypadku pozostałych kart w teście ogólnym.
Fallout: New Vegas 1920x1200, Vintage
8600 GT OC
1280x1024 średnie | 37 22 |
1680x1050 średnie | 27 20 |
1680x1050 maksymalne | 19 1 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Pomimo podjęcia ambitnej próby, 8600 GT OC nie poradził sobie z grą na ustawieniach maksymalnych. Silnik Gamebryo, mimo że nie jest zbytnio wymagający, stawia znacznie wyższe wymagania przed kartami GeForce. Leciwa low-endowa karta zaczyna sobie radzić znośnie na ustawieniach średnich, po wyłączeniu antyaliasingu i filtrowania anizotropowego. Dodatkowe obniżenie rozdzielczości ułatwi uzyskanie wyższej średniej wartości generowanych klatek.
Trzeba jednak przypomnieć, że pomimo niezłego wyniku w zamkniętym pomieszczeniu spadki płynności na otwartej przestrzeni mogą być znacznie większe. Remedium na tą przypadłość jest zredukowanie poziomu „view distance”.