Podsumowanie testów
Oprawa graficzna w nowej odsłonie Fallouta nie przynosi rewolucji. Podczas testów odniosłem wrażenie, że względem części poprzedniej poprawiła się rozdzielczość tekstur i szczegółowość wyglądu napotkanych postaci. Moje odczucia możecie zweryfikować przeglądając galerię zrzutów z rozgrywki. Silnik graficzny Gamebryo nadal jest w stanie zapewnić grafikę nieodbiegającą od dzisiejszych standardów.
Sporą bolączką dla wszystkich graczy będą spadki płynności animacji, szczególnie dające łupnia kartom GeForce. Miejmy nadzieję, że twórcy Fallout New Vegas zajmą się tym niedopatrzeniem, jeśli problemy te będą występowały w dalszym ciągu.
Dobra wiadomość jest taka, że mimo wspomnianego wyżej problemu, nawet starsze karty poradzą sobie z utrzymaniem płynności gry na odpowiednim średnim poziomie. Przypomnimy raz jeszcze, że spadki płynności na otwartej przestrzeni można wyeliminować przez zredukowanie wyświetlania odległych obiektów.
Ocena końcowa
Fallout: New Vegas zapewnia rozrywkę na wysokim poziomie. Walka z przeciwnikami dostarczy dużej frajdy. Możliwość osłabienia zdolności bojowych przeciwnika przez pozbawienie go kończyny? Dlaczego nie. Gdy znudzi się wam walka w systemie turowym, błyskawicznie będziecie mogli przełączyć się na zmagania w czasie rzeczywistym. Rozbudowane, ciekawe zadania, które można rozwiązać na kilka różnych sposobów to kolejny atut gry. Jeśli zechcecie wykonać wszystkie zadania, to czeka was ponad kilkanaście godzin zabawy.
Na poczet wad należy zaliczyć czas, jaki jest potrzebny na przemieszczenie się z jednego do drugiego punktu na mapie. Przez cały czas podróży często nie dzieje się absolutnie nic. Czasem jedynie zostaniemy zaatakowani przez grupkę szabrowników lub kilku mutantów. Silnik fizyki Havok lubi płatać figle i doprowadzać do zabawnych sytuacji. Kilka razy zdarzyło się, że przeciwnik trafiony kulą z pistoletu wyskoczył do góry, jakby usiadł na kaktusie. Wszystkie te wady nie psują jednak całkowitego, bardzo dobrego obrazu gry, którą z czystym sumieniem możemy wam wszystkim polecić. Będzie to miła odskocznia dla wszystkich produkcji, których ukończenie zajmuje ledwie 3-4 godziny.
Podsumowanie: | ||
plusy: | ||
minusy: |
Moja ocena: | |
Grafika: | dobra |
Dźwięk: | super |
Grywalność: | dobra |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 129 zł (PC) | |
Przeczytaj także: | ||||||||
Optymalne karty graficzne do Medal of Honor | FIFA 11 (PC) - jest dobrze! | F1 2010 - recenzja i testy wydajności |
Komentarze
116Pzdr
A przepraszam bardzo gdzie ta recenzja bo coś mi umknęło chyba i nie mogę znaleźć.
Dwa: na nV odczuwalny jest na KAŻDEJ KARCIE straszny strutting -> zauważam, że jest to wina najpewniej fatalnej optymalizacji użycia pamięci na karcie: na GTXie 260, z 896MB, każde "odwrócenie się za siebie", powoduje mikroprzycięcie, a czasem widoczne są podczas dogrywania terenu -> z kolej na tych samych ustawieniach, mimo nieco niższego framerate`u na Radeonie HD4830 nie ma czegoś takiego: karta 512MB!!....
Błąd znany, od wielu, wielu miesięcy, - do dziś w sterownikach nic na ten temat, w kwestii poprawy.... "Tak trzymać" ^^ ;s
Przykładowo lewy alt (zbliżenie) jest nie możliwy do zmiany a chcę go np. na myszy.
Dzięki za pomysły!
Co do gry to jest to 100% materiału na te możliwości. Gra się super fajnie jak przy F3. Fabuła szykuje się na lepszą - czuć to już po 2, 3h grania. Wracam do grania z anaglyph 3d :) Całkiem przyzwoite efekty ;).
Radeon 5750 szybszy od GTX480. Ha ha. Jakby nie wiem jak faworyzowano radeony to wynik jest upokarzający dla Ge forcea. Ależ żal...
Sama gra nie wygląda (graficznie) za ciekawie. Wygląda po prostu średnio, tak jak ostatnio Killzone3 które widziałem na filmiku.
Powiem tylko tyle w tej chwili posiadam crapowatego GTS250 :D i ustawiłem sobie wyświetlanie podczas gry na "OSD" fps oraz kilka parametrów.... między innymi użycie procesora graficznego..
No i więc jestem w pomieszczeniu... liczba klatek ok 60, uzycie procesora ok. 40% i nagły obrót myszką użycie procesora spada do 20% a liczba fps przez kilka sekund do 22 :D
porażka!!!
Opcje odpowiadające za wszystkie detale związane z wodą. Pomimo wszelkich dołożonych prób i starań nie udało się nam znaleźć zbiornika wodnego, który ukazałby różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami ustawień"
Słabo szukaliście...
Ściągnijcie to i wrzućcie bezpośrednio do folderu F3 (nie żadne data itp.). Po tym zabiegu na 4870 512MB mam 35-60(V-Sync) FPS w 1920x1080 AA8x, AF 15x, Ultra :)
Gra odnajduje mojego radeona jako 8800GS po tym ale to można olać.
Wchodze do kasyna w Primm,patrze na sale pelna ludzi- ok , luz , plynniutko. Przechodze przez pokoj , odwaracm sie o 180 stopni... KLAAAATYYY. Znowu ide tak gdzie stalem na poczatku, patrze na sale- plynnie.Tylko w jadnym pomieszczeniu takie cos zauwazylem- zagadka jak dla Ojca Mateusza ;)
p.s. Ze sterami Nvidii to nie nadążam, serio :)
Przydatne mody do FNV.
Ja doszedłem do Vegas i nazbierało mi się od cholery questów. Na tą chwilę mam 20 godzin gry, a nie skończyłem jeszcze głównego wątku.
PS. jak się tak autorom nudzi na pustkowiach (mi też, ale nie ma konieczności zbytnio łażenia po nich) to idźcie z Goodspring bezpośrednio na północ do Vegas i zmierzcie się ze Szponami Śmierci ;}}}