Platforma testowa
Procesor: Intel Core i5 750 @3,7 GHz | |
Płyta główna: ASUS P7H57D-V EVO | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
- DirectX 10
- NVIDIA 258.96
- ATI Catalyst 10.9
- Fraps 3.1.0
Procedura testowa
Fallout: New Vegas jest grą bardzo nieprzewidywalną jeśli chodzi o płynność animacji. Zdarzają się momenty w trakcie gry, gdy z niewiadomych przyczyn następuje gwałtowny spadek generowanych klatek. W przypadku kart GeForce tendencja ta występuje znacznie częściej. Zaobserwowaliśmy, że karty NVIDII mają największe problemy z płynnym wyświetlaniem obrazu w miejscach, gdzie gracz otoczony jest ogromną przestrzenią. Receptą na te problemy może być zmniejszenie ustawień „view distance”, które odpowiadają za wyświetlanie bardzo odległych obiektów. Spadki mają także miejsce podczas przechodzenia z rozgrywki w czasie rzeczywistym do trybu V.A.T.S. oraz podczas wymiany ognia.
Wydajność kart graficznych testowaliśmy w zamkniętym pomieszczeniu, w którym roiło się od przeciwników. Wszystkie pomiary wykonane były nie dwu-, a czterokrotnie. Niepokojąca okazała się bowiem niezmiernie słaba wydajność kart "zielonych", w odniesieniu do kart konkurencyjnego AMD. Po wyczyszczeniu dysków z wszelkich pozostałości sterowników powtórzyliśmy testy. Wyniki nie uległy zmianie.
Gra wykorzystuje silnik liczenia fizyki Havok, co po części może tłumaczyć taki stan rzeczy. Już wcześniej w innych testowanych przez nas grach dochodziło do sytuacji, gdzie karty od jednego producenta radziły sobie lepiej, nigdy jednak do tego stopnia. Szczegółów dowiecie się analizując wykresy w dalszej części artykułu.
Do wszystkich testów wyłączyliśmy synchronizację pionową.
Tabela ustawień w testach
W tabeli ujęliśmy tylko najważniejsze z ustawień. Nie było sensu prezentować większej ich ilości, gdyż i tak zmiana większości z nich daje marginalne lub zerowe różnice w płynności animacji.
Maksymalne | Wysokie | Średnie | |
Antialiasing | 4x | 4x | 0x |
Anisotropic filtering | 15x | 8x | 0x |
Screen Effects | HDR | HDR | HDR |
Texture Quality | High | High | High |
Radial Blur Quality | High | Medium | Low |
Depth of Field | On | On | Off |
Transparency Multisampling | On | On | Off |
Decal Cap | 10/10 | 10/10 | 5/10 |
Water Refractions | On | On | On |
Reflection Quality | High | Medium | Medium |
Water Displacement | On | On | On |
Depth Fog | On | On | On |
Water multisampling | High | High | Low |
Enable Shadows | On | On | On |
Shadow Quality | High | Medium | Low |
Shadow Filtering | High | High | Medium |
View Distance | 100% | ~50% | ~20% |
Distand LOD | 100% | ~75% | ~65% |