
Testujemy Outriders i sprawdzamy na jakie przyśpieszenie można liczyć po włączeniu DLSS. Oczywiście ta opcja jest dostępna dla posiadaczy kart GeForce RTX.
Gra Outriders polskiego studnia People Can Fly okazała się niespodziewanie strzałem w dziesiątkę i bije rekordy popularności. Ale dziś krótko i bez zbędnych ceregieli - gra obsługuje technologię DLSS, więc sprawdzimy jakiego przyśpieszenia można się spodziewać.
Warto przypomnieć dwie rzeczy - na Steamie można znaleźć demo Outriders oraz, że gra będzie dostępna w abonamencie Xbox Game Pass.
Outriders - jak gra przyśpiesza dzięki technologii DLSS?
W platformie testowej wykorzystaliśmy kartę graficzną Gainward GeForce RTX 3070 Phantom oraz procesor AMD Ryzen 7 3700X z pamięciami taktowanymi 3600 MHz (2 x 8 GB). Outriders nie ma jakichś kosmicznych wymagań, więc skupiliśmy się na rozdzielczości 4K UHD oraz ustawieniach Ultra.
Outriders - testy wydajnościowe z włączona i wyłączoną technologią DLSS
Gotowi do grania w Outriders? Hola hola, nie tak prędko - najpierw zainstalujcie najnowsze sterowniki. Na początek dla tych, którzy lubią materiały wideo - krótkie porównanie wydajności w natywnej rozdzielczości 3840 x 2160 oraz z DLSS na poziomie zbalansowanym. Liczniki klatek na sekundę znajdziecie w lewym górnym rogu.
W Outriders znajdziemy kilka ustawień DLSS, a konkretnie - Jakość, Zbalansowany, Wydajność i Ultra Wydajność. Przetestowaliśmy dwa z tych trybów, ale to pozwala na prostą estymację pozostałych ustawień.
Outriders - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.]
DLSS Ultra wydajność | ![]() ![]() |
DLSS Zbalansowany | ![]() ![]() |
Bez DLSS | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Gra oferuje bardzo przyzwoitą wydajność nawet bez technologii DLSS, bowiem mówimy tu o prawie 60 klatkach na sekundę w 4K UHD i ustawieniach ultra - na mocnej, ale przecież nie topowej karcie.


Obecnie technologia DLSS (2.0) działa tak dobrze, że na statycznych zrzutach ekranowych bardzo trudno stwiedzić kiedy jest włączona, a kiedy nie. Zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z ustawieniami zbalansowanymi i dynamicznie zmieniającym się środowiskiem, jak na screenshocie powyżej.
GeForce RTX 3070 wydaje się być idealnie skrojoną kartą do grania w Outriders w wysokich rozdzielczościach. Jeśli ponad 50 klatek na sekundę nie satysfakcjonuje nas w 4K UHD, to po prostu włączamy do akcji DLSS.
Firma AMD wciąż nie zaprezentowała swojej odpowiedzi na technologię NVIDIA DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution (FSR) - ale wiemy, że prace trwają, a efekty poznamy... kiedyś.
Może Cię również zainteresować:
- Gry na dwie osoby na jednym komputerze
- Sprawdzamy, jak kolejne łatki do Cyberpunk 2077 poprawiały wydajność gry!
- Popraw swój Reflex z kartami NVIDIA GeForce!
Komentarze
6