Druga odsłona gry Overlord na pewno nie przejdzie do historii jako najładniejsza gra komputerowa. Nie zmienia to jednak faktu, że produkcja ta wizualnie prezentuje się naprawdę nieźle. Codemasters posłużyło się tu ulepszonym silnikiem stworzonym na potrzeby pierwszej części Overlord, która miała swoją premierę ponad 2 lata temu. Trudno więc oczekiwać wielkich fajerwerków graficznych. Mimo to nie jest aż tak źle, jak mogłoby się wydawać.
Overlord II w wersji na komputery PC nie miał jeszcze swojej oficjalnej premiery w naszym kraju (zgodnie z zapowiedziami gra ma pojawić na półkach sklepowych 28 sierpnia). Stąd też, aby móc w ogóle zacząć opisywać ustawienia graficzne gry i jej ewentualną wydajność w różnych konfiguracjach, należy przed wszystkim przedstawić minimalne i zalecane przez producenta wymagania sprzętowe.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows XP SP2 / Vista SP1
- Procesor: Pentium D 3,4 GHz lub podobny procesor z rodziny AMD
- Pamięć RAM: 1 GB
- Karta graficzna: GeForce 6800 / Radeon X1800XT
- Dysk twardy: 1,5 GB wolnego miejsca
Zalecane wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows XP SP2 / Vista SP1
- Procesor: Intel Core 2 Duo lub Athlon 64 X2
- Pamięć RAM: 2 GB
- Karta graficzna: GeForce 7900 GTX lub Radeon HD 2600 XT
- Karta muzyczna: Creative X-Fi
- Dysk twardy: 1,5 GB wolnego miejsca
Ciekawostka: Dla wszystkich zainteresowanych Codemasters przygotował wersję demonstracyjną Overlord II, którą jest dostępna pod tym linkiem >> KLIKNIJ ABY POBRAĆ << |
Ustawienia graficzne
Jak możecie się przekonać oglądając powyżej zaprezentowane obrazki, Overlord II umożliwia wybór czterech różnych ustawień graficznych. Trzy pierwsze, czyli wysokie, średnie i niskie, to gotowe ustawienia, które umożliwiają konfigurację oprawy graficznej gry bez wdawania się w szczegóły. Ostatnia opcja – ustawienia własne - pozwalają na samodzielny wybór konkretnych efektów graficznych i pokrywają się w części z gotowymi ustawieniami.
Co ciekawe, silnik Overlord II nie obsługuje pełnoscenowego antyalisingu. Ewentualny efekt braku wygładzonych krawędzi udaje się jednak sprytnie zamaskować dzięki umiejętnemu wykorzystaniu filtrowania anizotropowego. Niestety, tylko w ustawieniach wysokich.
W naszych testach skupiliśmy się na przede wszystkim na gotowych ustawieniach graficznych, bo to od nich zapewne każdy gracz zacznie swoją zabawę z Overlord II. Poniżej postaramy się przedstawić jakich różnic w oprawie wizualnej możecie się spodziewać po wybraniu jednej z trzech dostępnych opcji.
Opisywana produkcja niewątpliwie najgorzej wygląda w niskich ustawieniach graficznych. Brak tu jakichkolwiek cieni, tekstury są brzydkie i pozbawione szczegółów, a większość dalszych obiektów okrywa szpecąca, szara mgła. Jakby tego było mało, część obiektów (np. grzyby, krzaki, gałezie drzew) potrafi pojawić się tuż przed naszym nosem i niestety jest to wyraźnie widoczne z każdym kolejnym krokiem bohatera.
Wybór ustawień średnich (medium) niesie za sobą znaczne poprawie tekstur i pojawienie się takich efektów graficznych jak odbicia w wodzie, lekkie falowanie gorącego powietrza i cienie. Niestety, te ostatnie wykonane zostały dość niechlujnie. Owszem, rzucane są na wszystkie powierzchnie, jednak przy poruszaniu się naszego bohatera wszystkie oddalone od nas cienie generowane z drzew i innych stałych obiektów wydają się drgać. Nie muszę chyba mówić jak nieprzyjemne jest to wrażenie. Całe szczęście, że jest to widoczne przede wszystkim w lokacjach zimowych.