Jak można było się spodziewać, ustawienie maksymalne (high) zapewniają najbardziej efektowną wizualnie rozgrywkę. Odległe cienie wreszcie wyglądają jak należy. Tekstury są wyraziste i bardzo szczegółowe, a efekty świetlne najbardziej rozbudowane. Pojawia się również nie widziane wcześniej zjawisko głębi ostrości (Depth of Field).
W tym miejscu rodzi się pytanie: jak te wszystkie fajerwerki graficzne przekładają się na wydajność gry? O tym właśnie opowiemy w kolejnych rozdziałach. Śpieszymy jednak od razu z wyjaśnieniem, iż tym razem postanowiliśmy zmienić nieco zasady rządzące naszymi testami wydajności i przeprowadziliśmy je na trzech różnych platformach testowych. Każda z nich różni się nie tylko kartą graficzną, ale także procesorem i systemem operacyjnym. Nim jednak przejdziemy do wyjaśnienia osiągniętych wyników zapraszamy na krótką przerwę relaksacyjną w postaci filmu „Overlord II na wesoło”.