Endless City
Endless City, Tesselation: High, 1920 x 1200
GTX 580 | 32 28 |
GTX 480 | 27 23 |
średnia ilość kl./s minimalna ilość kl.s |
Wydajność teselatorów w GF110 (GTX 580) miała wzrosnąć i faktycznie tak jest. Jedna jednostka PolyMorph Engine więcej daje w sumie 16 teselatorów (15 w GTX 480), ale różnica jest widoczna. Jaka jest faktycznie wartość teselacji możecie się przekonać, porównując ze sobą zrzuty ekranowe z dema NVIDII z wyłączoną oraz włączoną teselacją.
Po lewej teselacja wyłączona, po prawej włączona
Po lewej teselacja wyłączona, po prawej włączona
Po lewej teselacja wyłączona, po prawej włączona
Unigine Heaven 2.1
Heaven 2.1, 1920 x 1200
AF x16, AA x8, Teselacja: wyłączona (disabled)
2 x GTX 580 | 95 |
2 x HD 5970 | 92 |
GTX 580 | 51 |
HD 5970 | 50 |
GTX 480 | 43 |
Nawet przy wyłączonej teselacji kartom AMD nie udaje się prześcignąć najnowszego GeForce GTX, chociaż góruje on nad starszym modelem 480.
Heaven 2.1, 1920 x 1200
AF x16, AA x8, Teselacja: średnia (moderate)
2 x GTX 580 | 81 |
2 x HD 5970 | 70 |
GTX 580 | 43 |
HD 5970 | 39 |
GTX 480 | 36 |
Heaven 2.1, 1920 x 1200
AF x16, AA x8, Teselacja: normalna (normal)
2 x GTX 580 | 75 |
2 x HD 5970 | 61 |
GTX 580 | 39 |
HD 5970 | 34 |
GTX 480 | 33 |
Heaven 2.1, 1920 x 1200
AF x16, AA x8, Teselacja: ekstremalna (extreme)
2 x GTX 580 | 60 |
2 x HD 5970 | 40 |
GTX 580 | 31 |
GTX 480 | 26 |
HD 5970 | 22 |
Ustawienie ekstremalnie praktycznie "masakruje" każdy zestaw, z wyjątkiem dwóch GTX 580 pracujących w SLI. Zmiana w jakości grafiki jest niezauważalna, natomiast wydajność spada do niskich poziomów.
Stone Giant
Stone Giant, 1920 x 1200, teselacja wyłączona
2 x HD 5970 | 226 178 |
2 x GTX 580 | 216 160 |
HD 5970 | 118 94 |
GTX 580 | 109 82 |
GTX 480 | 98 75 |
Przy wyłączonej teselacji triumfują dwa układy AMD. Silnik Stone Giant znakomicie skaluje 4 układy graficzne.
Stone Giant, 1920 x 1200, teselacja średnia
2 x GTX 580 | 178 103 |
2 x HD 5970 | 158 80 |
GTX 580 | 92 52 |
HD 5970 | 82 42 |
GTX 480 | 81 46 |
Przy ustawieniu teselacji na poziom średni (medium) GTX 580 natychmiast przeskakuje nad Radeonem HD 5970. Różnica nie jest może powalająca, ale widoczna (średnio 10 klatek na sekundę przy konfigiracju "jeden na jednego"). Warto jednak zauważyć, że jeden Radeon HD 5970 (dwa sprzętowe teselatory) pozwalałby na komfortową rozgrywkę w takiej konfiguracji.
Stone Giant, 1920 x 1200, teselacja wysoka
2 x GTX 580 | 155 93 |
2 x HD 5970 | 98 60 |
GTX 580 | 79 46 |
GTX 480 | 69 42 |
HD 5970 | 50 30 |
Wysokie ustawienia teselacji to już popis najnowszej karty GeForce, a wyniki kart Radeon zaczynają widoczniej od niej odstawać. Skalowanie mocy na konkurencyjnych układach jest niemal wzorowe. Jeden Radeon HD 5970 osiąga trzykrotnie niższe wyniki od dwóch GTX 580 SLI, ale należy zauważyć, że mówimy tu wprawdzie o porównaniu dwóch GPU z dwoma GPU, ale równocześnie o walce 2 przeciw 32 na sprzętowe teselatory, oraz o dwukrotnie większej cenie kart NVIDII. Większa liczba teselatorów musiała dać przewagę "ciężkiemu" sprzętowi Zielonych.
Więcej na temat teselacji w wykonaniu NVIDII i AMD można przeczytać w jednym z naszych artykułów.