Karty graficzne

Testy: PhysX i CUDA

przeczytasz w 3 min.

NVIDIA PhysX

MAFIA II, 1920 x 1200, APEX off
AF x16, AA: wł

2 x GTX 580 116
2 x HD 5970 101
HD 5970 77
GTX 580 66
GTX 480 57

Przy wyłączonych zaawansowanych efektach PhysX jeden Radeon HD 5970 radzi sobie świetnie - wyraźnie lepiej od GTX 580. Przyrost wydajności po dołożeniu drugiego Radeona jest jednak przeciętny, a 2 x GTX 580 w SLI ponownie wygrywa. 


MAFIA II, 1920 x 1200, APEX średnie
AF x16, AA: wł

2 x GTX 580 62
GTX 580 52
GTX 480 45

MAFIA II, 1920 x 1200, APEX wysokie
AF x16, AA: wł

2 x GTX 580 56
GTX 580 44
GTX 480 42

Po dołożeniu drugiego GTX 580 widać poprawę płynnośći rozgrywki, ale moc wcale nie rośnie lawinowo. Jeśli ciekawi was jak z obsługą PhysX poradził sobie procesor (w konfiguracjami z kartami Radeon) to możemy od razu powiedzieć, że kiepsko (implementacja PhysX na jednostce centralnej nadal strasznie kuleje). W ustawieniach średnich wbudowany benchmark wykazał średnio 29 klatek na sekundę, a w wysokich - 21.

Fluid Mark 1.2.0

Fluid Mark 1.2.0   
1920 x 1200 AAx0   

GTX 580 103
GTX 480 93

Niespodzianek nie ma. Więcej procesorów strumieniowych GTX 580 oraz wyższe taktowania sprawiają, że możemy spodziewać się większej wydajności także w przypadku systemu fizyki NVIDII.

JX3 Benchmark: PhysX & Lightning Benchmark

 

JX3 Benchmark, PhysX & Lightning Benchmark   
1920 x 1200, AA x0

GTX 580 97
36
GTX 480 85
35
  średnia ilość kl./s
minimalna ilość kl.s

 

NVIDIA CUDA

W teście efektów PhysX i oświetlenia benchmarka JX3 także widać przewagę nowej konstrukcji. Nie mogła być ona duża i taka nie jest. Jest jednak jak najbardziej zauważalna.

GPU Caps Viewer - GTX 480 i GTX 580

Sandra 2010: GPGPU Computing - CUDA Processor  

 

Zarówno GPU Caps Viewer jak i Sandra 2010 błędnie wskazują taktowanie procesorów strumieniowych w GTX 480 w przypadku CUDA  (taktowanie shaderów wynosi nominalnie 1401 MHz). Wedle NVIDII jest to błąd w oprogramowaniu - odczytywane są obniżone zegary, gdy karta nie pracuje z pełną mocą.

Sandra 2010: Test CUDA
Float Shaders [MPixel/s]

2 x GTX 580 1649
GTX 580 891
GTX 480 760

W przypadku nowego GTX 580 wszystko wygląda już prawidłowo, a wartość taktowania shaderów odczytywana jest właściwie (1544 MHz).

Sandra 2010: Test CUDA
Double Shaders [MPixel/s]

2 x GTX 580 349
GTX 580 178
GTX 480 152

Według NVIDII to GTX 480 miał być kartą HPC (High Performance Computing), a GTX 580 oferować znakomitą wydajność w grach, niemniej to właśnie GF110 wygrywa w syntetycznym teście CUDA.

JX3 Benchmark:  CUDA Accelerated Animation

 

JX3 Benchmark, CUDA Accelerated Animation   
1920 x 1200, AA x0

GTX 580 46
43
GTX 480 43
41

Benchmark JX3 można też uruchomić jako test CUDA - w tym przypadku technologia GPGPU jest wykorzystywana do animowana 200 postaci na ekranie. Niewielka przewaga GTX 580 nad swoim starszym bratem upewnia nas, że wyniki testów syntetycznych są prawidłowe.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login