NVIDIA PhysX
MAFIA II, 1920 x 1200, APEX off
AF x16, AA: wł
2 x GTX 580 | 116 |
2 x HD 5970 | 101 |
HD 5970 | 77 |
GTX 580 | 66 |
GTX 480 | 57 |
Przy wyłączonych zaawansowanych efektach PhysX jeden Radeon HD 5970 radzi sobie świetnie - wyraźnie lepiej od GTX 580. Przyrost wydajności po dołożeniu drugiego Radeona jest jednak przeciętny, a 2 x GTX 580 w SLI ponownie wygrywa.
MAFIA II, 1920 x 1200, APEX średnie
AF x16, AA: wł
2 x GTX 580 | 62 |
GTX 580 | 52 |
GTX 480 | 45 |
MAFIA II, 1920 x 1200, APEX wysokie
AF x16, AA: wł
2 x GTX 580 | 56 |
GTX 580 | 44 |
GTX 480 | 42 |
Po dołożeniu drugiego GTX 580 widać poprawę płynnośći rozgrywki, ale moc wcale nie rośnie lawinowo. Jeśli ciekawi was jak z obsługą PhysX poradził sobie procesor (w konfiguracjami z kartami Radeon) to możemy od razu powiedzieć, że kiepsko (implementacja PhysX na jednostce centralnej nadal strasznie kuleje). W ustawieniach średnich wbudowany benchmark wykazał średnio 29 klatek na sekundę, a w wysokich - 21.
Fluid Mark 1.2.0
Fluid Mark 1.2.0
1920 x 1200 AAx0
GTX 580 | 103 |
GTX 480 | 93 |
Niespodzianek nie ma. Więcej procesorów strumieniowych GTX 580 oraz wyższe taktowania sprawiają, że możemy spodziewać się większej wydajności także w przypadku systemu fizyki NVIDII.
JX3 Benchmark: PhysX & Lightning Benchmark
JX3 Benchmark, PhysX & Lightning Benchmark
1920 x 1200, AA x0
GTX 580 | 97 36 |
GTX 480 | 85 35 |
średnia ilość kl./s minimalna ilość kl.s |
NVIDIA CUDA
W teście efektów PhysX i oświetlenia benchmarka JX3 także widać przewagę nowej konstrukcji. Nie mogła być ona duża i taka nie jest. Jest jednak jak najbardziej zauważalna.
GPU Caps Viewer - GTX 480 i GTX 580
Sandra 2010: GPGPU Computing - CUDA Processor
Zarówno GPU Caps Viewer jak i Sandra 2010 błędnie wskazują taktowanie procesorów strumieniowych w GTX 480 w przypadku CUDA (taktowanie shaderów wynosi nominalnie 1401 MHz). Wedle NVIDII jest to błąd w oprogramowaniu - odczytywane są obniżone zegary, gdy karta nie pracuje z pełną mocą.
Sandra 2010: Test CUDA
Float Shaders [MPixel/s]
2 x GTX 580 | 1649 |
GTX 580 | 891 |
GTX 480 | 760 |
W przypadku nowego GTX 580 wszystko wygląda już prawidłowo, a wartość taktowania shaderów odczytywana jest właściwie (1544 MHz).
Sandra 2010: Test CUDA
Double Shaders [MPixel/s]
2 x GTX 580 | 349 |
GTX 580 | 178 |
GTX 480 | 152 |
Według NVIDII to GTX 480 miał być kartą HPC (High Performance Computing), a GTX 580 oferować znakomitą wydajność w grach, niemniej to właśnie GF110 wygrywa w syntetycznym teście CUDA.
JX3 Benchmark: CUDA Accelerated Animation
JX3 Benchmark, CUDA Accelerated Animation
1920 x 1200, AA x0
GTX 580 | 46 43 |
GTX 480 | 43 41 |
Benchmark JX3 można też uruchomić jako test CUDA - w tym przypadku technologia GPGPU jest wykorzystywana do animowana 200 postaci na ekranie. Niewielka przewaga GTX 580 nad swoim starszym bratem upewnia nas, że wyniki testów syntetycznych są prawidłowe.