Street Fighter IV
Street Fighter IV, 1920 x 1200, ustawienia Maks.
AAx8
2 x GTX 580 | 327 |
2 x HD 5970 | 305 |
HD 5970 | 237 |
GTX 580 | 229 |
GTX 480 | 197 |
Pierwszy realny test przynosi minimalne zwycięstwo Radeona HD 5970 nad GTX 580. Dwa GF110 (2x GTX 580 SLI) natomiast rozprawiają się z czterema Cypress XT (2 x HD 5970).
Street Fighter IV, 1920 x 1200, ust. Maks.
AAx0
2 x GTX 580 | 470 |
HD 5970 | 368 |
GTX 580 | 345 |
2 x HD 5970 | 339 |
GTX 480 | 297 |
Po wyłączeniu wygładzania krawędzi dwa Radeony HD 5970 zaliczają gorszy wynik od pojedynczej karty. Oczywiście przy ponad 300 klatkach na sekundę nie ma to większego znaczenia, ale do głosu dochodzi tu najwyraźniej ograniczanie czterech układów graficznych przez procesor. W tym teście GTX 580 SLI jest całkowicie poza konkurencją.
Resident Evil 5
Resident Evil, DX10, 1920 x 1200, ust. Maks.
AA x8
2 x GTX 580 | 223 167 |
2 x HD 5970 | 214 140 |
HD 5970 | 132 106 |
GTX 580 | 125 91 |
GTX 480 | 109 88 |
średnia ilość kl./s minimalna ilość kl.s |
Zarówno w przypadku kart AMD jak i NVIDII wykorzystaliśmy anty-aliasing x8. Radeon HD 5970 wygrywa ten pojedynek z najnowszym GTX 580. Gdy jednak porównany zestawy dwukartowe, SLI ponownie wysuwa się na prowadzanie. Średnia liczba klatek na sekundę jest tylko nieco wyższa, ale w przypadku liczby minimalnej jest to ponad 20 klatek na sekundę.
Tom Clancy's H.A.W.X 2
HAWX 2, 1920 x 1200, AA x32/AA x8
DirectX 11, Teselacja: wł
2 x GTX 580 | 212 |
2 x HD 5970 | 185 |
GTX 580 | 120 |
GTX 480 | 103 |
HD 5970 | 93 |
HAWX 2, 1920 x 1200, AA x0
DirectX 11, Teselacja: wł
2 x GTX 580 | 286 |
2 x HD 5970 | 229 |
GTX 580 | 212 |
GTX 480 | 189 |
HD 5970 | 118 |
Przy włączonej teselacji (niezależnie od tego czy wykorzystamy wygładzanie krawędzi, czy też nie) karty NVIDII są zdecydowanie górą. Silnik drugiej części H.A.W.X. 2 nie jest zbyt wymagający. Każda przetestowana konfiguracja radziła sobie z grą wyśmienicie.
HAWX 2, 1920 x 1200, AA x32/AA x8
DirectX 11, Teselacja: wył
2 x HD 5970 | 273 |
2 x GTX 580 | 268 |
GTX 580 | 175 |
HD 5970 | 156 |
GTX 480 | 153 |
HAWX 2, 1920 x 1200, AA x0
DirectX 11, Teselacja: wył
2 x GTX 580 | 301 |
2 x HD 5970 | 294 |
GTX 580 | 276 |
GTX 480 | 245 |
HD 5970 | 233 |
Czy wyłączenie teselacji terenu znacząco wpływa na wydajność konkurencyjnych konstrukcji? Przy włączonym antyaliasingu Radeony zaliczają minimalnie lepsze wyniki, ale pamiętajmy, że karty NVIDII pracowały w tym teście z AA x32, natomiast karty AMD jedynie x8.
Lost Planet 2
Lost Planet 2, DirectX11, Test A - 1920 x 1200, AA x32/x8
2 x GTX 580 | 122 |
2 x HD 5970 | 65 |
GTX 580 | 63 |
GTX 480 | 48 |
HD 5970 | 39 |
Lost Planet 2, DirectX 11, Test B - 1920 x 1200, AA x32/x8
2 x GTX 580 | 80 |
2 x HD 5970 | 63 |
GTX 580 | 48 |
HD 5970 | 39 |
GTX 480 | 38 |
W tych testach wykorzystaliśmy maksymalne możliwe ustawienia na jakie pozwalał zastosowany sprzęt, co wiązało się z inną wartością dla antyaliasingu. Na kartach AMD maksymalną wartością jest x8, natomiast architektura Fermi przyniosła też nową wersję AA (x32). Pomimo tej różnicy układy NVIDII prowadzą. Warto zauważyć, że niezależnie od testu (A lub B) karty AMD zaliczają niemal identycze wyniki. Takiej zależności nie widać po konfiguracji SLI, więc w grę musi tu wchodzić ograniczenie związane z teselacją.
Przypominamy też, że testujemy wersję DX11, która jest znacznie wolniejsza od DX9.
Lost Planet 2, Test A - 1920 x 1200, AA x0
2 x GTX 580 | 150 |
2 x HD 5970 | 85 |
GTX 580 | 78 |
GTX 480 | 59 |
HD 5970 | 51 |
Lost Planet 2, Test B - 1920 x 1200, AA x0
2 x GTX 580 | 96 |
2 x HD 5970 | 91 |
GTX 580 | 63 |
HD 5970 | 54 |
GTX 480 | 51 |
Powtórzyliśmy testy bez włączonego wygładzania krawędzi, ale rozkład sił pozostał niezmieniony. Silnik Lost Planet 2 bez AA bardzo dobrze wykorzystywał moc 4 układów graficznych - w przypadku testu B wydajność skalowała się w sposób jak najbardziej przyzwoity. Niestety wraz z włączeniem AA skalowanie już się pogarsza.