Crysis 3
Crysis 3 - DX11
2560x1440, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) | 66 52 |
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) | 64 49 |
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) | 62 50 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 57 47 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 40 34 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 40 32 |
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) | 39 31 |
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) | 35 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis 3 - DX11
3840x2160, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) | 34 28 |
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) | 32 26 |
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) | 29 22 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 21 18 |
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) | 20 17 |
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) | 17 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Już w niższej rozdzielczości widać nieco więcej generowanych kl./s w przypadku dwóch Radeonów R9 290X 8 GB połączonych w CF. Zwiększenie rozdzielczości obrazu do 4k nie zwiększa przewagi akceleratorów 8 GB.
Far Cry 4
2560x1440, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16
Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) | 77 55 |
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) | 72 52 |
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) | 62 51 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 57 46 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 40 29 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 40 30 |
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) | 39 28 |
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) | 34 27 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Far Cry 4
3840x2160, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16
Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) | 40 26 |
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) | 37 22 |
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) | 31 23 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 22 13 |
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) | 21 12 |
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) | 16 12 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Far Cry 4 w 2560x1440 wymaga minimum Radeona R9 290X, bądź GeForce GTX 980. W naszym miejscu testowym notowaliśmy na nich ok. 39-49 kl./s. Jednak pełnię komfortu zaznamy, albo kupując super drogiego GeForce GTX Titana X, albo na konfiguracjach multiGPU. Ta gra nieco lepiej, niż Crysis 3 spożytkowała więcej pamięci operacyjnej na Radeonach. Sporo lepsze wyniki odnotowaliśmy w rozdzielczości 3840x2160, gdzie w akceleratorach Radeon R9 290X 8 GB CF były wyraźnie mniejsze spadki wydajności, aniżeli na Radeonach R9 290X 4 GB CF.
Metro: Last Light
2560x1440 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) | 77 64 |
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) | 76 65 |
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) | 75 60 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 58 50 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 45 39 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 41 36 |
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) | 40 35 |
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) | 40 35 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light
3840x2160 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) | 37 31 |
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) | 35 30 |
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) | 35 28 |
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) | 19 16 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 18 16 |
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) | 17 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light także lepiej działał na Radeonach z podwojoną ilością pamięci RAM. Jednak różnice dostrzeżemy tylko w przypadku CrossFire. Na pojedynczych układach w zasadzie wydajność stoi na tym samym poziomie. Dobre wyniki zbiera konfiguracja z dwoma GeForce GTX 970.