Pamięć RAM
RAGE
1920x1200, ustawienia maksymalne
4 GB @1600 MHz | 61 57 |
4 GB @1333 MHz | 61 55 |
2 GB @1600 MHz | 60 42 |
2 GB @1333 MHz | 59 41 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Różnice pomiędzy ilością pamięci RAM widać w grze gołym okiem. Gdy w gnieździe płyty głównej tkwi kość o pojemności 2 GB, zdarzają się od czasu do czasu spadki płynności animacji. Po dołożeniu drugiej kości 2 GB problem znika. Różnice przy zmianie taktowania są marginalne.
Procesor
RAGE
1920x1200 ustawienia maksymalne, AA x8
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 61 57 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 58 35 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 23 1 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 18 0 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 60 59 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 54 36 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 19 0 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 13 0 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | 46 32 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | 36 20 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | 9 0 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | 6 0 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Rage najlepiej działał przy aktywnych czterech rdzeniach. Redukcja ich liczby do trzech skutkowała zmniejszeniem minimalnej liczby klatek. Producent zapewniał, że do poprawnego działania wystarczy procesor dwurdzeniowy. Chciałbym móc to potwierdzić. Niestety, i5 750 z włączonymi dwoma rdzeniami okazał się za słaby na potrzeby gry. Płynność rozgrywki momentami spadała dosłownie do zera. Inne serwisy, stosujące podobną metodologię testową napotkały na ten sam problem. Czy na benchmark.pl są osoby, które grają w Rage i w swojej platformie mają procesor dwurdzeniowy? Jeśli tak, podzielcie się wynikami z resztą czytelników.
Vintage
RAGE
Vintage, 8600 GT OC
1280x720 AA x4 | 40 25 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dzielny 8600 GT OC poradził sobie nadspodziewanie dobrze. Wprawdzie zdarzały się momenty, kiedy obraz nieco skakał, ale ogólnie rzecz biorąc dało się grać. Niestety próby zwiększenia rozdzielczości, tudzież poziomu antyaliasingu skutkowały znacznym spadkiem wydajności.