Przypomnijmy, że do procesorów AMD APU A8 i A10 „Trinity” dodawany jest kod do serwisu EA Origin, który pozwala na bezpłatne pobranie pełnej wersji gry SimCity – najnowszej odsłony kultowego symulatora rozbudowy miasta. Nowy silnik nazwany Glassbox oferuje taką skalę zależności, jakiej dotąd nie widzieliśmy w żadnej grze, a dzięki poprawionej mechanice i opcji współpracy wieloosobowej zarządzanie miastem jest jeszcze ciekawsze. Tym razem zrezygnowaliśmy z testów w najniższych ustawieniach graficznych, bo gra przy nich wygląda jak produkcja z poprzedniej epoki. Dopiero przy ustawieniach średnich SimCity przypomina grę z 2013 roku.
Sim City – ustawienia średnie
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie małe
1280 x 720 AMD Radeon HD 7660D | 50 20 |
1680 x 1050 AMD Radeon HD 7660D | 33 18 |
1920 x 1080 AMD Radeon HD 7660D | 29 14 |
1280 x 720 Intel HD 4000 | 29 15 |
1680 x 1050 Intel HD 4000 | 18 9 |
1920 x 1080 Intel HD 4000 | 16 8 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sim City – ustawienia maksymalne
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie małe
1280 x 720 AMD Radeon HD 7660D | 45 15 |
1680 x 1050 AMD Radeon HD 7660D | 30 14 |
1920 x 1080 AMD Radeon HD 7660D | 26 13 |
1280 x 720 Intel HD 4000 | 25 13 |
1680 x 1050 Intel HD 4000 | 17 8 |
1920 x 1080 Intel HD 4000 | 14 6 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W obu ustawieniach gra na APU AMD w 1920×1080 działa z rówie płynnie, jak gra na integrze Intela tyle, że w rozdzielczości 1280×720. Wykorzystanie jeszcze niższych ustawień graficznych sprawiłoby, że gra zaczęłaby wyglądać po prostu brzydko, ale pozwoliłoby na wkroczenie do akcji silniejszych rdzeni CPU procesora Intela. Jednak tak jak wspominaliśmy, do gry może wkroczyć również APU w wersji A10-5800K z szybszym CPU. Testowe ustawienia pozwoliły grać na zintegrowanej grafice AMD praktycznie w każdych warunkach. W przypadku Intela konieczne jest wykorzystanie niskich rozdzielczości.