Platforma testowa
Procesor: Intel Core i3 540 3.06 GHz | |
Chłodzenie: Cooler Master Hyper TX3 | |
Pamięć RAM: Kinston HyperX 2x 2GB DDR3 1600 MHz | |
Karta graficzna: HIS Radeon 5670 ICE-Q 512MB DDR5 775/4000 | |
Zasilacz: Antec TP-550 | |
Obudowa: Chieftec Aegis |
Sterowniki, system operacyjny i dodatkowe programy
- Windows 7 Enterprise 64 bit ENG
- Ati Catalyst 10.2
- Prime95 v25.11
- RealTemp 3.4
- CPU-Z 1.53.1
- Fraps 3.1.1
Testy syntetyczne
• 3DMark Vantage
Benchmark został uruchomiony w domyślnych ustawieniach, czyli:
Tryb: Performance
Rozdzielczość: 1280x1024
Podajemy wynik oglny (Total Score), GPU Score oraz CPU Score.
• PC Mark Vantage
Benchmark został uruchomiony w domyślnych ustawieniach.
Tryb: x64
Podajemy wynik ogólny (Total Score), Memories Score, TV & Movies Score, Gamming Score, Music Score, Communications Score, Productivity Score oraz HDD Score.
• Sandra 2009 SP4
W benchmarku tym zostało uruchomionych kilka wbudowanych testów wydajności procesora i pamięci.Podajemy wyniki: Processor Arithmetic (Agregate Score), Processor Multimedia (Agregate Score), Multi-Core Efficienty (Inter Core Latency), Memory Bandwidth (Agregate Score) oraz Memory Latency.
• Super Pi
Jest to benchmark, który mierzy wydajność obliczania wartości liczby Pi z określonym z góry próbkowaniem.
Podajemy wyniki dla próbki 1MB oraz 32MB.
• WinRAR x64 3.92
Uruchamiany był wbudowany w program benchmark and hardware test, który mierzy wydajność podawaną w kB/s.
Podajemy wyniki dla jednego rdzenia (1 core) oraz dla wielu rdzeniu (x Core).
Gry
• Crysis 1.2
Użyty został program HOC Crysis Benchmark 1.5 do sprawdzenia wydajności w grze.
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: Very High with tweaks
Demo: Crytek build-in demo
Podajemy minimalną oraz średnią wartość FPS.
• Unreal Tournament III
Wykożystany został program HOC UT3 Benchmark 1.1 do sprawdzenia wydajności w grze.
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: High Quality with tweaks
Demo: Gataway
Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.
• Resident Evil 5
Użyta została specjalna tetowa wersja Resident Evil 5, służąca do sprawdzenia wydajności komputera w tej grze.
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: High Quality
Benchmark: wydajność gry
Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.
• Painkiller Czarna Edycja
Użyty został wbudowany w grę benchmark. Po uruchomieniu gry wystarczy wpisać w konsoli „benchmark c5l2” i wcisnąć Enter.
Rozdzielczość: 1024x768
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: Highest Quality
Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.
• F.E.A.R. 1.07
Wykożystany został wbudowany w grę benchmark. W opcjach gry należy uruchomić test wydajności.
Rozdzielczość: 1024x768
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: Highest Quality, Soft Shadows OFF
Podajemy wynik jako minimalną oraz średnią wartość FPS.
• Far Cry 1.4
W każdym teście został wczytany ten sam stan gry i w ten sam sposób przeszedłem z plaży do obozu, gdzie na końcu bohater zostaje zabity przez najemników. Pomiar został wykonany przy pomocy programu Fraps.
Rozdzielczość: 1024x768
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: Highe Quality
Podajemy wynik jako minimalną oraz średnią wartość FPS.
Uwaga!
Każdy test (dla gier i programów) wykonywany był trzy razy, a podawane wyniki są średnią z trzech prób. Jeśli dla któregoś z pomiarów wynik był drastycznie niższy lub wyższy to powtarzałem test.